امین زاده باامام جمعه و نماینده ولی فقیه دراستان آذربایجان شرقی دیدار کرد

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری عصر سه‌‌شنبه در دیدار با آیت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری تلاش دارد با حضور در استان‌های کشور مباحث حقوقی استان‌ها، اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی و مسایل مرتبط به اراضی ملکی در این استان‌ها را با کمک کارشناسان حقوقی حل کرده و در عین حال از حقوق مردم دفاع نماید.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "الهام امین‌زاده" معاون حقوقی رییس‌ جمهوری عصر سه‌‌شنبه در دیدار با آیت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری دولت یازدهم به تلاش‌های این معاونت برای حل اختلافات بین دستگاهها اشاره کرد و گفت: اگر هر یک از دستگاههای دولتی و یا وزارتخانه‌ای اختلاف خود را با سایر دستگاههای دیگر به قوه قضائیه ارجاع دهد، این امر یک تخلف محسوب خواهد شد چرا که تمامی این امور حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری به صورت رایگان در حال انجام است.

وی با اشاره به دیدار خود با اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه‌های این استان می‌توانند در آموزش به کارشناسان حقوقی استان‌های همجوار مرکزیت داشته باشند.

معاون حقوقی رییس‌ جمهوری اظهار داشت: وزارتخانه‌ها، طرح‌های پژوهشی دارند که همه دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور و دستگاه‌های اجرایی، با کمک معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این طرح‌ها و پروژه‌های علمی دخیل خواهند شد.

آیت‌الله مجتهد شبستری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور امین‌زاده در این استان با تبریک اعیاد شعبانیه به سفر رییس‌ جمهوری به این استان اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به این استان سفر بسیار خوبی بود و همه مردم استان از این سفر راضی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم با سخنرانی‌های مفید رییس‌ جمهوری و همچنین تخصیص بودجه‌های مقدور برای اجرای پروژه‌های این استان در سال 94 و 95 شاهد رشد و پیشرفت استان آذربایجان شرقی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: حضور مسئولین در استان‌ها موضوعیت دارد چرا که مردم هر استان متوجه خواهند شد که توجه مسئولان فقط به پایتخت نیست و استان‌های دیگر نیز محل توجه مسئولین هستند.

آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: ان شاءالله تمام سفرهای روحانی به سلامت و موفقیت انجام شود تا مقاصد اصلی دولت یازدهم تحقق یابد.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کل کشور را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: ناهماهنگی‌ها کشور را به عقب می‌اندازد. ارگانی مانند معاونت حقوقی ریاست جمهوری در سطح کشور و استان‌ها موظف است این ناهماهنگی‌ها در مبادلات تجاری، صنعتی، کشاورزی و به طور کلی همه امور کشور را حل نماید که این موضوع برای این مملکت بسیار مفید و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه اختلافات بین دستگاه‌‌ها در کشور به هیچ عنوان صحیح نیست، گفت: معاونت حقوقی رییس‌ جمهوری با حل این اختلافات علاوه بر اینکه جنبه قانونی دارد نهادی بسیار بجا و مناسب برای کشور خواهد بود.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: امسال بیش از سال‌های گذشته به همدلی و همزبانی نیاز داریم و تمام ارگان‌های کشور نیز باید به طریق اولی همدل باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار