مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیکاری عامل اصلی اعتیاد نیست چراکه شصت درصد از معتادان کشور شاغل هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ وهاب زاده در همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط کار در قزوین گفت: در بررسی‌های انجام شده در سال 90، یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور شناسایی شد.

به گفته وهاب زاده 60 درصد از معتادان شناسایی شده شاغلند که از بین آنها، 20 تا 25 درصد در ادارات دولتی مشغول به کارند.

وی تبیین سند راهبردی، تخصیص اعتبار به استان‌ها، اجرای برنامه کارمند یاری و آموزش را از جمله سیاست‌های در نظر گرفته شده برای رفع این مشکل بیان کرد.

استاندار قزوین هم در این همایش با اشاره به آمار قابل توجه افراد تحصیل کرده و شاغل در کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: آژیر خطر برای مسئولان به صدا درآمده است و باید به طور جدی به دنبال اقدامات عملی در کاهش این آسیب اجتماعی باشیم.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین هم گفت: در نمونه گیری تصادفی از 220 هزار کارگر استان مشخص شد 80 نفر در گروه سنی 18 تا 25 سال، اعتیاد به شیشه داشتند.

بابایی همچنین از اجرای طرح کارت سلامت در بین کارکنان واحد های تولیدی و صنعتی استان به عنوان پایلوت طرح خبر داد و گفت: این طرح بعد از ماه مبار ک رمضان در آبیک اجرا خواهد شد و کارکنان پس از بررسی و آزمایش روانی، خانواده و اعتیاد، کارت سلامت دریافت می‌کنند.

در پایان از واحدهای صنعتی فعال در پیشگیری از اعتیاد تجلیل شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.