اصفهان؛

راه اندازی سیستم تصفیه خانه آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از سیستم تصفیه خانه فاضلاب آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع) راه اندازی این سیستم خبر داد.

به گزارشخبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان،  

راه اندازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع)

حجت الاسلام‌و‌المسلمین محسن ضیایی بیان کرد: با توجه به اینکه فاضلاب تولید شده در آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع) به مخزن روباز در رودخانه مجاور حرم مطهر منتقل می‌شده و تصفیه نشده باقی می‌ماند و این اقدام باعث آلودگی گسترده آب‌های منطقه به خصوص ایجاد بوی نامتبوع در فضای اطراف حرم مطهر گردیده بود با در نظر گرفتن بحران کم آبی اخیر، پروژه تصفیه فاضلاب آستان مقدس به همت عوامل اجرایی امامزاده اجرا گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجائیکه استفاده از فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری زمین‌هایکشاورزی رو به افزایش است با در نظر گرفتن کم آبی اخیر، این سیستم کلیه فاضلاب آستان مقدس را جمع آوری و پس از تصفیه مجدداً به مخزن بزرگی که به همین منظور اختصاص داده شده منتقل و نهایتاً برای استفاده اشجار و فضای سبز حرم مطهر ذخیره می گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: این سیستم فاضلاب شامل لوله‌ها، پمپ‌ها، غربال و کانال‌ها و سیستم تصفیه خانه می‌باشد، که برای انتقال فاضلاب از منشاء خود به این مکان برای تصفیه یا دفع نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ضیایی ادامه داد: اجرای این پروژه تا کنون بالغ بر مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در برداشته است که بحمد الله از ماهها قبل تا کنون عملیات اجرایی فنداسیون سیستم، و احداث مخزن ذخیره، اجرا و دستگاه تصفیه خانه نیز بروی آن نصب گردیده و آماده بهره برداری می باشد.

وی در پایان گفت: اجرای طرح سبب خواهد شد نه تنها از نفوذ فاضلاب به آبهای شرب منطقه جلوگیری به‌ عمل آید بلکه مشکل آب کشاورزی اشجار و فضای سبز حرم نیز مرتفع می‌گردد.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.