چاپ کاريکاتورهای موهن در شبکه حمل‌و‌نقل عمومی واشنگتن ممنوع شد

مسئولان حمل و نقل شهری واشنگتن برای پیشگیری از وقوع حملاتی که ممکن است وسایل حمل و نقل شهری را هدف قرار دهد، چاپ کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را روی اتوبوس‌ها و در ایستگاه‌های مترو پایتخت آمریکا ممنوع کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان حمل و نقل شهری واشنگتن برای پیشگیری از وقوع حملاتی که ممکن است وسایل حمل و نقل شهری را هدف قرار دهد، چاپ کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را روی اتوبوس‌ها و در ایستگاه‌های مترو پایتخت آمریکا ممنوع کردند.
پاملا گلر موسس سازمان آمریکایی دفاع از آزادی که به اسلام ستیزی شهرت دارد، روز پنج شنبه به تصمیم مسئولان حمل و نقل شهری واشنگتن برای چاپ نشدن تبلیغات جنجال برانگیز روی وسایل حمل و نقل عمومی که یکی از تبلیغات این سازمان را هم شامل می‌شود، اعتراض کرد و آن را نقض اولین متمم قانون اساسی و آزادی بیان دانست.
گلر قصد داشت با شعار « از آزادی بیان دفاع کنید» کاریکاتوری اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) را که در مسابقات کاریکاتور شهر گارلند در ایالت تگزاس ، ارائه شده بود روی وسایل حمل و نقل عمومی واشنگتن چاپ کند.
وی گفت مسئولان حمل و نقل شهری واشنگتن تصمیم گرفته‌اند تا پایان سال تبلیغات جنجال برانگیز را روی وسایل حمل و نقل عمومی چاپ نکنند.
یکی از مسئولان شهری که نامش فاش نشده است گفت این تصمیم برای جلوگیری وقوع حملات تروریستی بر ضد اتوبوس‌ها و متروها اتخاذ شده است.
ماه گذشته دو نفر در ایالت تگزاس آمریکا در حمله به ساختمانی در گارلند که سازمان مزبور مسابقات کاریکاتور را در آن برگزار می‌کرد، کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار