تاسيسات الثرثار در شمال رمادی آزاد شد/ هلاکت 60 داعشی در جنوب سامرا

نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی تاسیسات «الثرثار» واقع در شمال رمادی را از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از العالم، نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی تاسیسات «الثرثار» واقع در شمال رمادی را از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند.
نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی در پیشروی های خود در استان الانبار و صلاح الدین توانستند دهها نفر از تروریست های داعش را به هلاکت رسانند.
هادی العامری دبیر کل سازمان بدر گفت:« نیروهای عراقی توانستند تاسیسات «الثرثار» واقع در شمال رمادی را آزاد کنند. نیروهای عراقی همچنین توانستند 90 سرباز را که در این منطقه محاصره شده بودند، آزاد کنند.»
ببه گفته خبرنگار شبکه العالم، در استان صلاح الدین نیروهای داوطلب مردمی با اجرای بزرگترین عملیات خود برای محاصره عناصر داعش تا مسافت 40 کیلومتری از منطقه «نبعی » تا تاسیسات «المثنی» و منطقه سد «الثرثار» پیش رفتند و توانستند 60 تروریست داعشی را در مناطق «خط اللاین»، «سید غریب» و «الرمیلات» در جنوب شهر سامرا به هلاکت برسانند.
نیروهای عراقی و داوطلب مردمی از جنوب غرب صلاح الدین عملیات مشترک خود را برای باز پس گرفتن مناطقی از استان الانبار شروع کردند.
این عملیات با نظارت مستقیم هادی العامری صورت گرفت. نیروهای داوطلب مردمی این عملیات را بخشی از عملیات « لبیک یا حسین » برای آزاد سازی الانبار و مناطقی از صلاح الدین برشمردند.
یکی از فرماندهان نیروهای مردمی در این باره گفت :« این عملیات به فرماندهی و زیر نظر مستقیم هادی العامری انجام می شود. بنابراین، ما نیز به عنوان فرماندهان لشکر سوم و پنجم و نیروهای پلیس به سمت «المثنی» در حال پیشروی هستیم و از آنجا به سمت منطقه « جسر الیابانی» خواهیم رفت .»
یکی از نیروهای داوطلب مردمی در این باره گفت : «نیروهای داعش به طور کامل بر شرق رمادی تسلط داشتند و راه ارتباطی بغداد و سامراء و مردم بیگناه را تهدید می کردند اما اکنون این بخش در تسلط کامل نیروهای عراقی است.»
یکی دیگر از نیروهای داوطلب مردمی افزود: «این پیامی به جهانیان است که این یک نبرد خالصانه عراقی است. ما نیروهای داوطلب مردمی به همراه نیروهای امنیتی و پلیس می توانیم بدون حمایت هواپیماهای آمریکایی به نبرد با داعش پایان دهیم و آنها را از کشورمان بیرون کنیم.»
نیروهای مشترک عراقی در الانبار از چند محور از جمله بخش جنوبی، شرقی و شمالی برای محاصره عناصر مسلح داعش اقدام کرده اند.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار