نتایج یک تحقیق نشان داد؛

20 درصد چین و چروک‌های پوستی ناشی از کرم‌ها است

نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود 20 درصد چین و چروک‌های پوستی به ویژه در سنین جوانی، ناشی از مصرف زیاد و خودسرانه انواع کرم‌ها و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به خصوص انواع غیر استاندارد آن است.

منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برخی از مواد آرایشی و بهداشتی و داروها، اگر به جا و درست مصرف نشوند، نه تنها تاثیر مثبتی بر جای نمی‌گذارند، بلکه پوست‌ را دچار عوارض زیادی کرده و به ویژه در ناحیه صورت موجب بروز مشکلات پوستی جدی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مراجعات مردم در خصوص بروز مشکلات پوستی نظیر چین و چروک‌های پوستی به متخصصان بسیار زیاد است، اظهار داشت: در اغلب موارد افراد مراجعه کننده اظهار می‌کنند که پوست آنها دچار التهاب، خارش، آکنه، چین و چروک یا ثبورات پوستی شده که بسیاری از این موارد مربوط به استفاده نادرست از لوازم آرایشی است.

جواهری تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود 20 درصد  چین و  چروک‌های پوستی به ویژه در سنین جوانی، ناشی از مصرف زیاد و خودسرانه انواع کرم‌ها و فرآورده های آرایشی و بهداشتی به خصوص انواع غیر استاندارد آن است.

وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از کرم‌های مورد استفاده توسط افراد جامعه، هیچ کیفیت و مرغوبیتی نداشته و بعضا تاریخ مصرف گذشته هستند.

جواهری خاطر نشان کرد: بهتر است در هنگام خرید کرم‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، به کیفیت و تاریخ مصرف آنها توجه کرد و قبل از استفاده از این مواد بر روی پوست صورت، لوازم و مواد فوق را بر روی پوست دست امتحان کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: کرم ، پوست ، لوازم آرایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.