رئيس‌جمهور جديد نيجريه برای مبارزه با بوکوحرام متعهد شد

رئیس جمهور جدید نیجریه متعهد شد برای مبارزه با چالش‌هایی که این کشور با آن مواجه است و به ویژه برای سرکوب بوکوحرام همه تلاش خود را بکار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "محمد بوهاری،" رئیس جمهور جدید نیجریه روز جمعه متعهد شد برای مبارزه با چالش های عظیمی که این کشور با آن مواجه است و به ویژه برای سرکوب گروه افراطی بوکوحرام همه تلاش خود را بکار گیرد. 

بوهاری خطاب به جمعیت و مقاماتی که برای شرکت در مراسم تحلیف وی در ابوجا پایتخت نیجریه آمده بودند، گفت: نیجریه با چالش های عظیمی مواجه است. ما با همه قوا با آنها مبارزه می کنیم. نیجریه ای ها از اینکه این مسئولیت را به عهده ما گذاشتند تأسف نمی خورند. 

 بوهاری که مسلمانی از شمال نیجریه است، گفت: بوکوحرام گروهی متشکل از افراد دیوانه و بی خداست. آنها به قدری از اسلام دور هستند که نمی توان فکرش را هم کرد.

رئیس جمهور جدید نیجریه همچنین وعده داد برای آزادی همه گروگان های ربوده شده به دست عناصر بوکوحرام که در بین آنها 219 دانش آموز دختر دبیرستانی وجود دارند و آوریل 2014 در چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربوده شدند همه تلاش خود را به کار می گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار