سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

کري روز شنبه با ظريف در ژنو ديدار خواهد کرد/ محکومیت حمله به مسجد شیعیان دمام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ژنو دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی سی.اسپن، جف راتکه گفت:وزیر خارجه هم اکنون راهی ژنو شده است و فردا با ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: انفجار در برابر مسجد شیعیان در شهر دمام در عربستان را به شدت محکوم می کنیم. ما این اقدام تروریستی بیرحمانه را محکوم می کنیم. آمریکا خود را متعهد به مبارزه با افراطی گرایی خشونت بار می داند.

وی در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود به موضوع کره شمالی نیز اشاره کرد و گفت: کره شمالی باید گام‌های معنادار برای شروع مذاکرات هسته‌ای بردارد.

جف راتکه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اعمال فشار بر کره شمالی، گفت در دیدار نمایندگان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا، درباره موضوعات گسترده ای در خصوص کره شمالی بحث شد. دیدارهای دوجانبه ای نیز بین نمایندگان کره جنوبی و ژاپن وجود داشت. سه کشور برسر اهمیت افزایش فشار و تحریم ها علیه کره شمالی توافق کردند و این در بافت مسئله هسته ای این کشور صورت می گیرد و همه گزینه های دیپلماتیک مد نظر است.

راتکه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا گزینه‌های دیپلماتیک همان بازگشت به مذاکرات هسته‌ای است، پاسخ داد بله، موضع ما تغییر نکرده است اما این امر مشروط به آن است که کره شمالی با برداشتن گام های معنادار برای ثمربخش ساختن این مذاکرات، آمادگی خود را اعلام کند. سه کشور کره جنوبی، ژاپن و ‌آمریکا از وضعیت ناگوار حقوق بشر در کره شمالی نیز ابراز نگرانی کردند. ما هم از فعالیت هسته ای کره شمالی و هم از وضعیت حقوق بشر آن به شدت نگران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق به واشنگتن که هفته آینده صورت می‌گیرد، گفت: رئیس مجلس عراق به کاخ سفید خواهد آمد و با بایدن معاون رئیس جمهور و جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند. در این دیدارها درباره موضوعات متنوعی از جمله «توافق چارچوب راهبردی»، همکاری‌های مشترک برای تضعیف و از بین بردن آی اس آی ال (داعش)، و وضعیت راهکارهای سیاسی برای رسیدگی به نیازهای مردم عراق، بحث خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار