ساری؛

دوره آموزشی فرق و مذاهب اساتید حوزه های علمیه مازندران درآمل

مدیرحوزه های علمیه مازندران ازدوره آموزشی فرق ومذاهب اساتیدحوزه های علمیه مازندران درشهرستان آمل خبرداد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری حجت الاسلام طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در دوره فرق و مذاهب ویژه اساتید حوزه علمیه استان که در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با اشاره به ضرورت آشنایی اساتید حوزه علمیه با مسائل مربوط به فرق و مذاهب، گفت: اساتید حوزه علمیه باید تلاش کنند در کنار تدریس فقه و اصول، احکام، تاریخ و عقاید مسأله فرق و مذاهب را نیز جدی بگیرند.

وی با بیان این که تبلیغ یک سویه اثربخش نیست، افزود: مبلغان باید در کنار تبلیغ دین، توان پاسخگویی به سؤوالات و شبهات مطرح شده از سوی مردم را نیز داشته باشند.

مدیرحوزه های علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان هر روز شبهات جدیدی را در عرصه دین مطرح می کنند،تصریح کرد: در عصر حاضر اگر یک مبلغ دینی مجهز به دانشی که بتواند هم دشمن را بشناسد و هم شبهات مطرح شده از سوی دشمنان را پاسخ ندهد، مبلغ ضعیفی است.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که یکی از وظایف دیگر روحانیت و مبلغان دینی جلوگیری از فرقه پروری در جامعه است، گفت: امروز روحانیت در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی قرار دارد.

وی با اشاره به این که در آیات و روایات دینی تأکید شده صراط مستقیم یکی بیشتر نیست و به حتم پلورالیسم باطل است، گفت: راه تعالی یک مسیر بیشتر نیست و آن حرکت در مسیر الهی است.

مدیرحوزه های علمیه مازندران با تأکید بر این که مقابله با فرقه های انحرافی امروز یک وظیفه است، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی قرار دارد و روحانیت در این شراط رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارد
 
 

انتهای پیام ///

برچسب ها: مذاهب ، علمیه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.