همدان؛

همدان قطب سوم توریستی کشور می شود

معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: همدان طی سه سال آینده قطب سوم توریستی کشور می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ حسین افشار در کارگروه گردشگری شهرستان همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوب توریستی و گردشگری است افزود: استان همدان دارای هزار و 750 آثار تاریخی ارزشمند و متنوع است و از نظر اقلیمی به جرأت می توان گفت بی نظیر است.


وی اظهار کرد: استان همدان براي تبديل شدن به سومین قطب‌ گردشگري در سطح كشور و حتي گردشگری جهان از ويژگي بالايي برخودار است.


معاون عمرانی فرماندار ادامه داد:استان همدان از جمله استان ها و مناطقی است که زیبایی ها و جاذبه های منحصر به فرد طبیعت را همراه با آثار تاریخی، فرهنگی و بناهای بازمانده از دوران باستان یکجا به مسافران و علاقه مندان هدیه می کند و به همین دلیل همه ساله جمع کثیری از ایرانگردان و جهانگردان خارجی در ایام مختلف از جاذبه های توریستی و سیاحتی این استان دیدن می کنند.


افشار بر آموزش کارکنان گردشگری در زمینه  راهنمایی مسافران و گردشگران تاکید کرده و افزود: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.


وی با اشاره به نزدیکی مسیر فرودگاه همدان به مرکز شهر خاطرنشان کرد: این مسیر تنها 2 و نیم کیلومتر بوده و این کوتاهی مسافت بهترین فرصت برای جذب گردشگر به همدان است، در حالی که در شهرهای دیگراین پتانسیل وجود ندارد.


افشار از تکمیل ساخت فرودگاه همدان خبر داد و بیان کرد: در اجرای فاز دوم احداث فرودگاه 28 میلیارد تومان تأمین اعتبار برای برج کنترل مراقبت و ترمینال در نظر گرفته شده است که این برنامه می تواند فرصت مناسب و مطلوبی برای برگزاری تورهای بین المللی باشد.


وی تأکید کرد: باید در میادین ورودی کشور، غرفه همدان شناسی دایر شود.


معاون عمرانی فرماندار با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب نیز گفت: چهل دستگاه اتوبوس برای انتقال مسافران از همدان به مرقد امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است.


افشار ادامه داد: در این ایام برنامه های ویژه فرهنگی و ایستگاه های صلواتی اجرا خواهد شد و کلیه واحدهای پذیرایی زیر پوشش میراث فرهنگی و  اسکان آموزش و پرورش آمادگی لازم برای پذیرایی و خدمات رسانی به مسافران را دارند.


وی در پایان با اشاره به فعالیت های اداره حمل و نقل و پایانه استان هم گفت: 38 کیلومتر از راه های مواصلاتی با اعتبار 8 میلیارد تومان روکش شده است،همچنین تعمیر کادر ریل گنجنامه نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/س 


برچسب ها: همدان ، قطب ، سوم ، توریستی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.