قزوین؛

سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از هفته آینده

طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 16 خرداد آغاز می شود.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ در این طرح نوآموزان متولد نیمه دوم 87 و نیمه اول 88 برای ورود به دبستان  سنجش می شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در نشت ستاد هماهنگی این طرح گفت: امسال 16 هزار و 500 نوآموز در 14 پایگاه ثابت و سیار مورد سنجش قرار میگیرند.

احمدی هدف اصلی این طرح را، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان عنوان کرد.

به گفته ی احمدی در طرح سنجش امسال با بهره گیری از سامانه الکترونیکی سنجش و قابلیت ثبت نام توسط مدیران مدارس، نوبت دهی، ثبت نتایج ارزیابی ها، نظارت و کنترل این پروسه به صورت آنلاین است و با توجه به این که آخرین ابزار و مکانیزم تشخیص بکار گرفته خواهد شد، ضریب خطا به صفر خواهد رسید.

کارشناس سلامت نوجوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی هم در خصوص سنجش نوآموزان گفت: امسال برای کیفی سازی این طرح فضایی نیز برای آموزش و اطلاع رسانی اولیا و نوآموزان درنظرگرفته شده است که در این کلاس ها 12 کلید سلامت آموزش داده می شود.

مهرعلیان افزود: با توجه به مشکلات زیادی که از سال های پیش در خصوص سلامت دهان و دنداندانش آموزان گزارش شده بود امسال طرحی در خصوص پیشگیری از پوسیدگی و سلامت دهان و دندان در پایگاهای سنجش اجرا می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.