براساس بررسی‌های اخیر؛

موارد آسیب‌های پوستی 10 درصد افزایش یافته است

براساس بررسی‌های اخیر با آغاز روزهای گرم سال و اثر بیشتر اشعه ماوراء بنفش خورشید بر روی پوست، موارد آسیب‌های پوستی حدود 10 درصد افزایش یافته است.

سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: محافظت پوست به ویژه پوست صورت و دست از نور خورشید، در تمام طول سال اهمیت دارد که این موضوع در روزهایی که نور خورشید به صورت مستقیم و طولانی می‌تابد، درجه  اهمیت بالاتری می‌یابد.

وی اظهار داشت: علاوه بر استرس و فشارهای روانی، استعمال دخانیات به ویژه سیگار، تغذیه نامناسب و استفاده نادرست از کرم‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی و نور خورشید نیز اثرات زیاد و منفی قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست دارد.

کامیاب با بیان اینکه روزهای گرم سال با تغییرات پوستی می‌توانند همراه باشند، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های اخیر با آغاز روزهای گرم سال و اثر بیشتر اشعه ماوراء بنفش خورشید بر روی پوست، موارد سیب‌های پوستی حدود 10 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بهترین اقدام یا راهکارها برای جلوگیری از تاثیر نور خورشید بر روی پوست به ویژه پوست صورت و دست، پرهیز از قرار گرفتن زیاد و طولانی مدت زیر نور خورشید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است.

کامیاب افزود: اشعه‌های خطرناک نور خورشید، یکی از مهمترین عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به سرطان پوست است که این تاثیر ممکن است سالها پس از تاثیر اشعه‌های نور خورشید بر روی پوست، ظاهر شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار