اولین قهرمان حرفه ای

پایان فینال هفتگانه بسکتبال با معرفی قهرمان

فینال تهرانی ورزش دانشگاهی بسکتبال فردا در سالن دانشگاه آزاد خاتمه می یابد. برنده مسابقه هفتم، اولین قهرمان حرفه ای لقب می گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم های بسکتبال دانشگاه آزاد و مهرام در اولین دوره لیگ حرفه ای از هر نظر مساوی پیش رفتند. دانشگاه آزاد در نیم فصل اول مرحله مقدماتی مهرام را در خانه شکست داد و مهرام در نیم فصل دوم دانشگاه آزاد را در خانه یک ساله این تیم برد.

دانشگاه آزاد دو بازی اول فینال را با قدرت از مهرام برد و مهرام دو بازی بعدی را با همان قدرت از دانشگاه گرفت. با این شرایط تکلیف همه چیز به بازی هفتم و دهه میانی خرداد کشید.

دانشگاه آزاد یک بار دیگر فرصت میزبانی فینال و گرفتن اولین قهرمانی تاریخ باشگاه را دارد. فرصتی که شاید در سال های بعد با سرمایه گذاری خوب حریفان و شرایط لیگ سختتر نصیب این تیم با بودجه ای در حد دانشگاه به دست بیاید.

مهرام هم در طرف دیگر بعد از پیروزی در لیگ ملی به دنبال تمام کردن یک فصل با دو جام است.  
داوران سیبل فینال


مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد بعد از دو بازی اول فینال مشکلی با قضاوت داوران نداشت و سوت های آنها را دو طرفه می دانست. علی آرزومندی مربی مهرام هم به نمایندگی از مصطفی هاشمی در دو بازی بعدی قضاوت داوران را بدون مشکل می دانست. 

هر دو تیم اما در خانه حریف از قضاوت داوران شکایت داشتند. هادی عامری سرپرست دانشگاه آزاد نیز بار دیگر با درخواست تعیین داور خارجی برای بازی آخر فینال، بحث چند وقت اخیر برای روی آوردن به داوران غیر ایرانی را بار دیگر مطرح کرد.

تمام این اعتراضات در ادامه کناره گیری باتجربه و بین المللی بسکتبال ایران در سال های اخیر مطرح می شود که موجب اعتماد به داوران کم تجربه تر و در نتیجه بروز اشتباهات بیشتر در برخی مسابقات مهم می شود.

خارجی های تعیین کننده

هر دو تیم دانشگاه آزاد و مهرام بازیکنان داخلی قابل اعتمادی دارند که از ترکیبی جوان و با تجربه تشکیل می شوند. در این میان عملکرد بازیکنان خارجی دو تیم می تواند تاثیر بیشتری در برد یا باخت تیم داشته باشد.

حامد حدادی و تاکوان دین در تیم مهرام مقابل فیلیپ ویدنف و رایان ریچاردز در تیم دانشگاه آزاد سهمیه های خارجی دو تیم را تشکیل می دهند. برگ برنده دانشگاه آزاد در بازی های اول فینال هم عملکرد خوب ریچاردز بود که مقابل بازیکنانی مثل حدادی قدعلم کرد.

جام در سالن

مسابقه فینال هفتم از ساعت 15:30 دقیقه فردا 11 خرداد در سالن تهران شمال دانشگاه آزاد برگزار می شود. ورود بانوان به سالن دانشگاه آزاد برخلاف سالن آزادی در مرحله فینال آزاد اعلام شد. با این شرایط انتظار استقبال قابل توجهی از فینال پایانی لیگ می رود.

طبق گفته مسئولان کمیته مسابقات برخلاف دو سال گذشته، جام قهرمانی نیز بعد از بازی در داخل سالن به تیم قهرمان اهدا می شود.

انتهای پیام/


 
برچسب ها: مهرام ، دانشگاه ، فینال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار