اقدام بی‌سابقه سوئيس برای افشای اطلاعات فراريان مالياتی

دولت سوئيس تحت تاثير فشارهای بين ‏المللی مجبور شده است اسامی فراريان و متخلفان خارجی را که در اين کشور سپرده بانکی دارند، افشا کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل رسانه مالياتي ايران، فشار مقامات مالياتي روسيه، آلمان، فرانسه، هند و برخي کشورهاي ديگر دولت سوئيس را واداشته است اسامي متخلفان و فراريان مالياتي خارجي را که در اين کشور حساب بانکي دارند، منتشر کند.

تحليل‏گران معتقدند اين اقدام نشانه پايان يافتن سنت سوئيس براي حفظ حريم خصوصي مشتريان بانک‌ها است. سوئيس از دهه 1930 تاکنون اين قانون را اجرا مي‌‏کند.

 به موجب ماده 47 قانون فدرالي «بانک‌‏ها و حساب‌‏هاي سپرده‏‌گذاري بانکي» در اين کشور، افشاي هر گونه اطلاعات هويتي درباره مشتريان بانک‌‏ها عملي مجرمانه تلقي مي شود.

دولت سوئيس پس از اينکه درخواست‌‏هاي بيشماري از سوي نهادهاي مالياتي کشورهاي مختلف دريافت کرد تصميم گرفت اطلاعات هويتي متهمان به فرار مالياتي را در يکي از روزنامه‌‏هاي سراسري خود منتشر کند.

اين اطلاعات که شامل نام، تاريخ تولد و مليت متهمان است در اينترنت نيز قابل دسترس خواهد بود. سوئيس به متهمان نيز اجازه داده است اعتراض خود درباره انتشار اطلاعات‏ شان را به دادگاه ارائه کنند.

پيشتر از سوئيس با عنوان «بهشت دارندگان حساب‌هاي بانکي برون‏مرزي» ياد مي‏ شد. اما در ماه مارس امسال، سوئيس با امضاي موافقت ‏نامه ‏اي با اتحاديه اروپا به صف مبارزان عليه جرايم مالياتي پيوست. مقامات اتحاديه اروپا با اجراي موافقت‏ نامه‌هايي از اين دست مي‌کوشند شرايطي را مهيا کنند که در آن کشورهاي عضو بتوانند تمام درآمدهاي مالياتي مورد نظر خود را گردآوري کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار