کرمانشاه؛

طرح 25-25 درسازمان ملل ،مرگ یک میلیارد نفربراثر مصرف سیگار

بر اساس هشدار سازمان بهداشت جهانی اگر مصرف سیگار در جهان به همین منوال ادامه پیدا کند، سیگار در قرن 21 مرگ یک میلیارد انسان را رقم خواهد زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ،عضو انجمن جراحان قلب اروپا با اعلام این خبرگفت: سیگار یکی از عوامل اصلی بروز بیماریهای قلبی و عروقی است.

پروفسور معصومعلی معصومی افزود:سیگار علاوه بر بروز بیماریهای قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی، در بروز سایر بیماریها از جمله انواع سرطان و بویژه سرطان ریه نیز نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به تصویب طرح 25-25 در سازمان ملل گفت :دراین طرح آمده است  که تا سال 2025، 25 درصد یعنی معادل یک چهارم بیماریهای قلبی و عروقی در جهان کاهش یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته سه راهکار اصلی شامل مبارزه و کاهش مصرف سیگار، کنترل فشار خون و افزایش فعالیت‌های فیزکی در زمینه تحقق این هدف ارائه شده است.

این فوق تخصص جراحی قلب  خاطرنشان کرد: بر اساس این تخقیقات، سیگار یکی از ارکان سه‌گانه تهید سلامت جامعه جهانی است که با کنترل آن می‌توان از مرگ یک میلیارد انسان در قرن 21 پیشگیری کرد.




انتهای پیام/ ا

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، سازمان ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.