رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛

با مدیریت سنتی موقوفات احیاء نمی‌شود

حجت‌الاسلام محمدی گفت : تحول در مدیریت سازمان اوقاف و سطوح مختلف بسیار مهم است و اگر بخواهیم با مدیریت سنتی گذشته عمل کنیم، موقوفات احیا نخواهد شد و انتظارات مقام معظم رهبری برآورده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در ششمین مجمع سراسری مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع آدینه تهران با بیان اینکه اولویت های برنامه ای که برای هرسال مطرح می شود ،محدود به آن سال نیست و باید در سالهای دیگر نیز در اولویت و دستور کار باشد، اظهارداشت : تحول در مدیریت سازمان ، استان ، شهرستان ، موقوفات و بقاع متبرکه بسیار با اهمیت است زیرا اگر بخواهیم با مدیریت سنتی گذشته عمل کنیم ، موقوفات احیا نخواهد شد و نمی توان بقاع متبرکه را همانطور که اهل بیت (ع) ، امام راحل و مقام معظم رهبری انتظار دارند، مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه باید در فکر و عمل خود تغییراتی جدی ایجاد کنیم ، افزود : اگر این تغییرات ایجاد نشود ، تحول هم محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه تحول در مدیریت در ابعاد اقتصادی ، منابع انسانی و اجرای امینانه نیات واقفان نیازمند برنامه است ، گفت : برخی معتقدند متن وقفنامه ها برای اوقاف برنامه است اما اجرا براساس همین متون وقفی نیز نیازمند برنامه است و اگر برنامه نباشد نیات بصورت امینانه اجرایی نخواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه با اجرای برنامه، برخی از نیات واقفان که بصورت اشتباه اجرایی می شد ، اصلاح شد  ، افزود : امام علی (ع) می فرماید ؛ هر کس بدون برنامه حرکت کند ، راه انحراف می رود و از مسیر صحیح و روشن دور می شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه قرآن ، امامزادگان و وقف سه محور اصلی ماموریت های سازمان اوقاف است ، تصریح کرد : باید بررسی شود ، چه میزان از وقت اداری صرف رسیدگی به کارهای اصلی و چه میزان برروی حواشی صرف شده است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید برشفاف سازی در ارائه گزارش ها و اقدامات ، گفت : آنچه امروز به برکت سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور و تلاش های کارکنان اوقاف بدست آمده ، اطلاعات و رقم هایی است که سالها در این مجموعه مفقود بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه معاونت ها و مدیران کل ستادی باید مشکل گشای امور استان ها باشند ، افزود : این مدیران باید به روز و به جا پاسخگو باشند و کار های امروز را به روز بعد موکول نکنند.

وی در پایان به مدیران استانی و شهرستانی تاکید کرد : بقاع متبرکه و امامزادگان را از لحاظ مهندسی ، عمرانی ، فرهنگی و معنوی آباد کنید و آبادانی امامزادگان آن است که قرآن در آن اعتلا داشته باشد و این باید در میان مردم نهادینه شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار