عذرخواهی وزیر بهداشت کره جنوبی به خاطر شیوع بیماری MERS

"مون هیونگ-پیو" در پیامی از مردم کشورش به دلیل کوتاهی دولت در تشخیص به موقع و ارزیابی نادرست از میزان سرایت بیماری MERS عذرخواهی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، وزیر بهداشت کره جنوبی امروز به خاطر شیوع بیماری نشانگان تنفسی خاورمیانه (MERS) از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

"مون هیونگ-پیو" در پیام خود خطاب به مردم گفت: "ارزیابی ابتدایی دولت از میزان سرایت این بیماری نادرست بوده است و بدین ترتیب خود را مسئول اضطراب و نگرانی ایجاد شده میان مردم می دانیم و مراتب عذرخواهی دولت کره جنوبی را اعلام می کنیم."

مون به مردم اطمینان داد بیمارستانی که اولین مورد ابتلا به ویروس این بیماری در آن شناسایی شده اکنون در شرایط ایمن است و همه بیماران در قرنطینه به سر می برند.

وزیر بهداشت کره جنوبی ضمن خودداری از ارائه جزئیات در خصوص نام و نشانی محل بیمارستان مذکور، از مردم خواست روال طبیعی زندگی خود را پیش بگیرند و مطمئن باشند همه چیز تحت کنترل است.

نخستین مورد ابتلا به ویروس MERS (که گونه ای از بیماری کرونا است) در کره جنوبی، یک پیرمرد 68 ساله بود که 20 مِی (30 اردیبهشت) سال جاری پس از بازگشت از عربستان سعودی در بیمارستان بستری شد. پزشکان، پرستاران، بیماران و همراهان آین فرد در بیمارستان مذکور، از جمله 14 نفری بودند که این بیماری به دلیل عدم تشخیص به موقع و تأخیر در اجرای عملیات قرنطینه به آنان سرایت کرده است.

129 نفر دیگر که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با این بیماران در تماس بوده اند اکنون تحت مراقبت های ویژه به سر می برند.

حدود یک سوم افراد مبتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند. پس از عربستان، بیشترین موارد گزارش شده از این بیماری، در امارات، قطر، عمان و کویت بوده اند و انگلیس، فرانسه، تونس، ایتالیا، مالزی و آمریکا نیز بعدها به این جمع پیوستند.

تب، سرفه، تنگی نفس، اختلال در عملکرد کلیه ها و ذات الریه از جمله نشانه های شایعی هستند که در 428 نفر از اتباع فوت شدۀ عربستان سعودی گزارش شده است. این ویروس  تاکنون به هزار و 142 نفر سرایت کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار