سردار حسینی خبر داد:

تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از 13 خرداد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح تمهیدات ترافیکی بیست و ششمین مراسم ارتحال امام خمینی (ره) پرداخت.

تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از 13 خردادبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری صبح امروز که در ساختمان پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برگزاری مراسم با شکوه و حماسه آفرین یادواره سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران(ره) در روز پنج شنبه 14 خرداد تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده است و پیش بینی حضور یک میلیونی زائران در ایران مراسم را داریم.

وی در ادامه بیان کرد: محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 13 خرداد ماه در محدوده حرم مطهر امام خمینی(ره) و بزرگراه منتهی به آن اجرا می شود و تا پایان مراسم که بعد از ظهر روز پنجشنبه 14 خرداد است ادامه خواهد داشت.

سردار حسینی در ادامه توصیه‌هایی به زائران داشت و گفت: از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیر مجاز و حاشیه بزرگراه‌ها اجتناب کنند و از برپایی چادر داخل پارکینگ‌ها ممانعت به عمل آورده و به تابلوهای هدایت کننده و علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر توجه کامل داشته باشند، در ضمن از توقف‌های منجر به سدمعبر به ویژه در ورودی، خروجی و خیابان‌های منتهی به پارکینگ‌های 10 گانه، خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س) و روی پل‌ها اجتناب کنند.

وی در ادامه افزود: به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی در روز مراسم، خط یک مترو به صورت ویژه و با افزایش ظرفیت حمل مسافر و تعداد واگن‌ها نسبت به جابجایی مسافران اقدام و ارائه خدمت می‌نماید. در ضمن تمامی وسایل نقلیه حامل زائران باید از سلامت و ایمنی لازم برخوردار بوده و دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه معتبر باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: رانندگان حامل زوار امام خمینی(ره)، باید از ارتکاب تخلف سرعت و سبقت‌های غیر مجاز جدا اجتناب کرده و پس از اتمام مراسم، ضمن حفظ آرامش از عجله و شتاب بی‌مورد جهت خروج پرهیز شود و در صورت وجود ترافیک، به هیچ وجه از شانه خاکی عبور نکنند و از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کنند و به هنگام تاریکی هوا، حتما از چراغ‌های وسیله نقلیه استفاده کنند.

به گفته سردار حسینی، استفاده از کمربند ایمنی برای رانندگان و تمامی مسافران به ویژه مسافران اتوبوس‌ها و سرنشینان عقب الزامی است.

*ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها توقف و تردد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: از ساعت 17 روز چهارشنبه 13 خرداد تا خاتمه‌ی مراسم و تخلیه کامل پارکنیگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد تمامی وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهی حسن آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان تا جاده قدیم قم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌تواند از طریق جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب به شرق و بالعکس تردد وسایل نقلیه سنگین از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان و در نهایت جاده قم تردد کنند.

وی افزود:‌ از ساعت 17 روز چهارشنبه تا پایان مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و عادی شدن وضعیت معابر، تردد تمامی وسایل نقلیه‌ی سنگین و اتوبوس‌ها به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران مربوط به پارکینگ‌های شماره 10، 5،4 و 6 شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروان اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و سه راهی باقر شهر تا بزرگراه خلیج فارس (تهران – قم) ممنوع خواهد بود و از ساعت 24 روز چهارشنبه تا پایان مراسم، حرکت تمامی وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائران اعزامی از استان‌های خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران – قم حدفاصل پل حسن آباد و سه راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و اینگونه وسایل نقلیه از طریق جاده حسن آباد به سمت شرق جاده قدیم قم و در ادامه به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و‌ آن دسته از وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس‌ها که قصد شرکت در مراسم را دارند، از طریق جاده قدیم قم – تهران درب شرقی بهشت زهرا، داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

سردار حسینی اضافه کرد: تا ساعت 24 روز چهارشنبه تا پایان مراسم تردد انواع اتوبوس و مینی بوس زائران سایر استان‌ها به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس از پل کاظمی و رمت و لوت‌های مربوطه ممنوع بوده و میبایست از مسیر‌های مرتبط که از قبل پیش بینی شده است، به سمت پارکینگ‌های مربوطه تردد نمایند. در ضمن تردد وسایل نقلیه سبک در آزادراه تهران – قم از پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران – قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد، اما در شرایط بحران احتمالی و نظر به تشخیص پلیس راهور تهران بزرگ، محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال گردیده و ضمن ممنوعیت تردد مسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قم هدایت خواهند شد.

سردار حسینی گفت: تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) می‌بایستی در زمان اجرای محدودیت در روز پنجشنبه تا پایان مراسم از مسیر آزادراه تهران – ساوه تردد نمایند و در ضمن اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق و ادامه مسیر از باقر شهر و در نهایت جاده قدیم قم به سمت تهران و همچنین بلوار کهریزک از غرب به شرق قبل از پل جاده قدیم توسط منطقه 6 محدودیت اعمال و از طریق کنارگذار وسایل نقلیه به سمت جنوب جاده قدیم و دوربرگردان سالمندان به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهند.

این مقام مسئول پلیس اذعان کرد: از ساعت 17 روز چهارشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل معابر، توقف در بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر، توقف تمامی وسایل نقلیه در ورودی و خروجی‌های خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های 10 گانه و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س)، توقف اتوبوس در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر و توقف تمامی وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم ممنوع بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیش بینی حضور یک میلیون زائر در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) شده، افزود: 30 جلسه هماهنگی در سه ماهه گذشته برای برگزاری با شکوه تر این مراسم برگزار شده است و بر همین اساس، 18 هزار دستگاه اتوبوس در شهرستان‌ها و دو هزار دستگاه اتوبوس از تهران زائران را به حرم مطهر امام خمینی منتقل می‌کنند. در ضمن فعالیت مراکز ستاد ترخیص تا ساعت 18 افزایش یافته است.

گفتنی است؛ در صورتیکه خودروی زائران به پارکنیگ منتقل شده باشد، می‌توانند با شماره‌های 66926666، 66935577 و 110 تماس حاصل نمایند تا از محل پارکینگی که خودروشان به آنجا منتقل شده، مطلع شوند و نسبت به تحویل خودروشان اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار