نشانه های پنهان دیابت در بدن که از آن ها بی اطلاعید!

گزارشات نشان می‌دهد که حدود یک سوم افراد آمریکایی به دیابت مبتلا هستند که در این میان 6 میلیون نفر از وجود دیابت در بدن خود بی‌خبرند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس آخرین گزارش CDC، کارشناسان دریافته‌اند که حدود یک سوم بزرگسالان آمریکایی به بیماری دیابت مبتلا هستند.

یعنی حدود 24میلیون نفر به طور جدی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند که از این تعداد 6میلیون نفر از وجود این بیماری در بدن خود بی خبرند.

دیابت بیماری است که در آن بدن قادر به تولید انسولین کافی نبوده و قند خون افراد بالاتر از حد نرمال قرار دارد.

بالا بودن میزان قند خون علت اصلی بیماری‌هایی چون سکته مغزی، آسیب‌های کلیوی، زخم معده، عفونت، نابینا شدن و حتی مرگ زودرس می‌باشد.

گفتنی است که دیابت به سه نوع اصلی دیابت نوع 1، نوع2 و دیابت بارداری تقسیم می‌شود که دارای چندین علائم شایع است، در ذیل به آن پرداخته می‌شود:

1-ادرار مکرر:‌کلیه برای رهایی از گلوکز اضافی در خون به سختی شروع به کار می‌کند.

2-افزایش تشنگی: ادرار مکرر منجر به کم آبی بدن می‌شود، لذا افراد نیاز به مصرف آب بیشتری دارند.

3-خستگی کلی بدن: یکی از علائم شایع این بیماری خستگی است، چرا که بدن به درستی قادر به پاسخگویی در برابر انسولین نمی‌باشد.

4-تار شدن دید: بالا رفتن سطح قند خون، عدسی چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

5-خارش پوستی: از آنجا که گردش خون در افراد دیابتی تضعیف می‌گردد، غدد تعریق ناکار آمد شده و در نتیجه آن پوست تحریک می‌شود.

6-التیام زخم‌ها به آهستگی: از آنجا که گردش خون در افراد دیابتی تغییر می‌یابد لذا زخم‌ها در بدنشان به  کندی بهبود می‌یابد.

7-بی حسی و سوزش در انگشتان دست و پا: این اتفاق نیز نتیجه قند خون بالاست، که در نهایت رشته‌های عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، بیماری ، قند ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار