سردرد دارید، نمک نخورید!

به افراد توصیه می‌شود به منظور آنکه کمتر دچار سردرد شوند میزان نمک مصرفی روزانه را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار کلینک باشگاه خبرنگاران؛ نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد کاهش میزان مصرف نمک می‌تواند تا یک‌سوم احتمال ابتلا به سردرد را کاهش دهد. در این بررسی مشخص شد افرادی که میزان نمک مصرفی خود را به 3 گرم در روز کاهش می‌دهند، کمتر دچار سردرد می‌ شوند. کارشناسان معتقدند کاهش میزان مصرف نمک احتمال ابتلا به سردرد را پایین می‌آورد زیرا به تنظیم فشارخون کمک می‌کند.

برای انجام این تحقیق از 400 نفر خواسته شد برای یک دوره مشخص 9 گرم نمک در طول روز مصرف کنند سپس این میزان به 6 گرم و در پایان به 3 گرم در روز کاهش یافت. همچنین در پرسشنامه‌هایی در مورد عوارضی همچون سردرد، نفخ، خشکی دهان،‌ تشنگی بیش از حد، خستگی، سردردهای خفیف و حالت تهوع سوالاتی ازاین افراد گرفته شد.

نتایج نشان داد کاهش میزان نمک مصرفی از 9 گرم به 3 گرم در روز میزان ابتلا به سردرد را تا 31 درصد پایین می‌آورد. بر این اساس به افراد توصیه می‌شود به منظور آنکه کمتر دچار سردرد شوند میزان نمک مصرفی روزانه را کاهش دهند. این توصیه به ویژه برای مبتلایان به میگرن از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
سیمرغ
برچسب ها: سردرد ، نمک ، فشارخون ، نفخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
سلام خسته نباشیدمن 42 سال سن دارم و وزن 64دارم حدود چها رماه سردر دارمدکتره بم گفتند سینوزید داریدحدود دوماه دارو مصرف کردماما خوب نشدم دوبارسی تی اسکن دادم و MIRگرفت نتیجه مشخص نشد الان هم میگرنی برام تجویز کرده اندداروه مصرف میکنم سردرد شدید ازناحیه پیشانی دارم ودست وپاها هایم بی حس میشود حتی بعضی اوقات اشک ازچشمانم جاری میشه دلم میخواد سرم به دیوار بکوبم ازناراحتی وخواهشمند م مراراهنمایی نمایید با تشکر
آخرین اخبار