گرگان؛

حدود 10 درصد گندم کشور در گلستان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: برداشت گندم از 390 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران گرگان؛ سهرابی افزود: در استان گلستان سالانه 1 ملیون تن گندم تولید میشود که بین 7 تا 10 درصد گندم مورد نیاز کشور است. و 80 مرکز از جمله اداره کل غله،کارخانجات آرد، شرکت های تعاون روستایی و بخش خصوصی محصول مازاد کشاورزان را خریداری خواهند کرد.

سهرابی گفت: با توجه به اینکه گندم استان گلستان از کیفیت بالایی برخوردار است لذا طبق تصمیم کمیته استانی 700 هزا تن گندم جهت مصرف در استان گلستان باقی خواهد ماند و مازاد آن به خارج از استان انتقال داده می شود.

وی همچنین از خرید 4 هزار و 460 تن کلزا خبرداد و اضافه کرد بهای کلزا خریداری شده به کشاوران پرداخت شده و همچنین در روزهای آیندهپول خرد گندم نیز پرداخت خواهد شد.

سهرابی با اشاره به مضر بودن آتش زدن بقایای کاه و کلش در سطح زمین های کشاورزی خاطر نشان کرد کشاوران می توانند با اوات کشاورزی این بقایا را دوباره به خاک برگردانند تا به مقاومت خاک برای کشت دوم کمک کند و خوشبختانه با فرهنک سازی های صورت گرفته شاهد کاهش این اقدام بوده ایم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.