اوج و فرود زندگی فرهاد آییش

فرهاد آییش با بازی خوب خود در نمایش «سقوط» اثری ماندگاری دیگری از خود بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، فرهاد آییش متولد سال 1331 در شمیران است و دبستان و دبیرستان خود را در تهران گذرانده، چند سال بعد به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و به تحصیل فیلم سازی و عکاسی پرداخت پس از مدتی پرداختن به عکاسی وارد تئاتر شد همچنین او سالهایی از زندگی اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشنگتن، بوستون و برلین گذراند و در این مدت به کارگردانی و بازی در بیش از 30 نمایشنامه به زبانهای فارسی و انگلیسی پرداخت.

او پس از 27 سال در سال 1376 به ایران بازگشت.

«کرگدن»، « پنجره‌ها»، « شام آخر»، « شام‌اول»، « دختر گل‌فروش»، « یک رابطه ساده»، «هفت شب با مهمانی ناخوانده»، « چمدان» از آثاری است که فرهاد آییش در عرصه تئاتر کارگردانی، نویسندگی و بازی کرده است.

اخیرا هم او در نمایش « سقوط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی بازی کرد و این نمایش از پر مخاطب ترین و پرفروش ترین تئاتر سال شد.

فرهاد آییش در عرصه سینما و تلویزیون هم فعالیت های بسیاری داشته که از جمله آنها می توان به فیلم سینمایی « آیینه شمعدون»، «هیس دخترها فریاد نمی زنندد»، « چک»، « یک عاشقانه ساده» و «زندگی با چشمان بسته» اشاره کرد.

همچنین وی در سریال های بسیاری بازی کرده که می توان از این تعداد به «باغ سرهنگ»، «کلاه پهلوی»، «شمس‌العماره»، « داستان یک‌شهر» و باجناق‌ها اشاره کرد.

همسر فرهاد آییش مائده طهماسبی از بازیگران خوب سینما ، تلویزیون و تئاتر است و این دو بازیگر 20 سال پیش با هم ازدواج کردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار