خواننده‌ای که اشک‌های امام را جاری کرد

کودک هشت ساله‌ای که آیه «جاء الحق و زهق الباطل» را خواند و اشک‌های امام جاری شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران محمد مهدی واعظی معروف به محمد اصفهانی متولد 1345 شهر تهران است. وی فارغ‌التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران رد سال 76 و نیز خواننده و آهنگساز پاپ و سنتی کشورمان است.

اصفهانی همان کسی است که دوازدهم بهمن 57 در مراسم استقبال از حضرت امام خمینی (ره) در بهشت زهرا به تلاوت قرآن پرداخت.

در این مراسم آیات قرآن کریم توسط محمد اصفهانی تلاوت شد. این خواننده در آن زمان نوجوان بود و انتخاب او برای این امر، توسط حمید شاهنگیان، صورت گرفت.

این اتفاق نظر خیلی‌ها را جلب کرد و هریک در این مورد اظهارنظری داشتند.

زهرا شجاعی؛ رئیس سازمان مشارکت زنان در این باره می‌گوید: روز 12 بهمن قرار بود امام وارد ایران شود. کمیته‌ای برای استقبال اولیه از ایشان شکل گرفت. کمیته نمایندگی از انتشار مختلف مردم را برای حضور در سالن فرودگاه انتخاب کرد. از میان دانشجویان نیز 150 نفر انتخاب شدند و از هر دانشکده‌ای یک خانم و یک آقا انتخاب می‌شد. در ابتدا قرآن توسط محمد اصفهانی که آن موقع هفت، هشت ساله بود قرائت شد و بعد پیام دانشجویان اجرا شد. سپس سرود خمینی ای امام را دانشجویان اجرا کردند.

همچنین مهدی چمران برادر شهید چمران نیز خاطره خود را از ورود امام به میهن اینگونه بیان می‌کنند: امام که وارد شد شلوغ شد، برق سالن قطع شد تا برنامه زنده قطع شود. سالن هم برق نداشت به‌جز یک پریز برق اضطراری، روی بالکن ایستاده بودیم و دیدیم این جوان ده الی ۱۲ ساله می‌خواهد قرآن بخواند صدایش نمی‌رسد. امام که آمد من فی‌البداهه فریاد بلند الله اکبر را شروع کردم که هیچ وقت به عمرم صدایی به آن بلندی از خودم ندیده بودم و با فریاد الله اکبر همه به خودشان آمدند و صفوف مرتب شد. من آقای محمد اصفهانی قاری قرآن را رو کولم گذاشتم و از روی بالکن روی پله‌ها آوردم پایین و جمعیت را کنار زدم و بردم کنار امام که میکروفونی با مسئولیت آقای ناطق نوری به پریز برق اضطراری وصل شده بود، میکروفن را در مقابل قاری قرار دادم و او آیه «جاء الحق و زهق الباطل» را خواند که اشک‌های امام جاری شد و امام سخنرانی کوتاهی کردند؛ آنجا حاج احمد آقا کنار ایشان مشخص بود و در مدرسه علوی نیز ایشان را زیاد دیده بودم که کنار امام حضور داشتند. حتی شبی که امام به ایران آمدند قرار بود بعدازظهر به مدرسه علوی بیایند که بعد از ظهر رفتند بیمارستان امام خمینی و منزل یکی از دوستانشان و... ما هم فکر می‌کردیم امام با هلی‌کوپتر می‌آیند. کنار مدرسه علوی زمین خالی بود. ما با گچ روی زمین H کشیدیم، تا اینکه دیدیم بعد از نماز در یک فولوکس واگن همراه با آقای ناطق نوری،  سیداحمد آقا آمدند و از مسئولین اجرائی جشن تشکر کردند و از فردا شب آن روز ما برای نماز‌های مغرب و عشا به مدرسه علوی می‌رفتیم. برنامه‌ها را سیداحمد آقا تنظیم می‌کردند و برای اجرا به سایرین می‌دادند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار