اختلاف سازمان محیط زیست و دولت بر سر پالایشگاه زرقان

رئیس اداره محیط زیست فارس گفت: محیط در نظر گرفته شده برای پالایشگاه زرقان طبق مصوبه هیات دولت از شمول موضوع شعاع 30 کیلومتری شهر شیراز مستثنی است که سازمان محیط‌ زیست آن را قبول کرده و در حال بررسی سایر موضوعات ساخت پالایشگاه است.

مناقشه سازمان محیط زیست و هیات دولت بر سر پالایشگاه زرقانحمزه ولدی رئیس اداره محیط زیست فارس در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با زمین‌ مربوطه به پالایشگاه زرقان در شهر شیراز اظهار داشت: سازمان محیط زیست یکی از دلایل عدم استقرار پالاشگاه زرقان را ، شعاع 30 کیلومتری به شهر شیراز معرفی کرده بود که آن هم طبق مصوبه هیات دولت رفع شد و علت رفع آن درخواست صاحب آن قبل از مصوبه شعاع 30 کیلومتری بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها مساله از نگاه سازمان محیط زیست، مسئله 30 کیلومتری نبوده و هنوز در حال بررسی از جانب آنها می‌باشد و تا نتیجه نهایی از جانب سازمان صادر نشود هیچ اقدام عخملی روی زمین انجام نخواهد گردید.

ولدی گفت: بررسی‌های دیگر چون بررسی روی آب، خاک ، هوا، جمعیت مسکونی منطقه نزدیک به آن و نظر ساکنین و غیره از جانب سازمان محیط زیست بایستی به عمل آید و در نهایت تمهیداتی در رابطه با پروژه اجرایی پالایشگاه زرقان اندیشده شود.

ولدی در پایان گفت: کار بررسی گزارش ارزیابی محیط مربوط به پالایشگاه زرقان با مستثنی شدن از قاعده شعاع 30 کیلومتری شهر شیراز به مصوبه هیات دولت هنوز به اتمام نرسیده و تا اعلام نتیجه هیچ اقدام عملی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار