راه در هفته ای که گذشت

تغییر نکردن قیمت بلیت اتوبوس / اولویت ایرلاین ها پاس کردن بدهی هایشان است

تغییر نکردن قیمت بلیت اتوبوس ها و همچنین پاس کردن بدهی های ایرلاین ها از مهم ترین رویدادهای خبری این هفته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ابن هفته بخش راه نسبت به هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری بوده است.

براساس این گزارش خسروی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


عضو کمیسیون عمران گفت: ایرلاین‌ها به جای افزایش قیمت بلیت سعی کنند بدهکاری‌های خود را پاس کنند.


روابط عمومی فرودگاه ياسوج اعلام کرد پروازهای ياسوج - تهران و بالعکس تا پايان تعطيلات لغو شد.


یک هیأت عالی رتبه از مقامات دولتی و حمل و نقلی استان گوانگ دونگ چین از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید و با مسئولان این بندر برای یافتن زمینه‌های همکاری دوجانبه، دیدار و گفتگو کردند.


پل‌های روگذر روستاهای های نيماور ورجعين زنجان با هزينه 7 ميليارد و 500 ميليون تومان به بهره‌برداری رسيد.

طی ۲ ماهه ابتدای سال ۹۴؛


بيش از ۲ ميليون و ۲۲۸ هزار تن كالا طی ۲ ماهه ابتدای سال ۹۴ از ۳۲ مرز فعال زمينی و آبی كشور ترانزيت شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد افزايش يافته است.

معاون وزير راه و شهرسازی خبر داد:


معاون وزير راه و شهرسازی از آمادگی کامل ادارات كل راه و شهرسازی، ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌های سراسر كشور در سفرهای پيش رو و همچنين طرح سفرهای تابستانی خبر داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه به زودی ۱۸۸۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها نصب می‌شود، گفت: هماهنگی‌های لازم برای حمل و نقل زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) انجام شده است.

مديرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری:


مديرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با هماهنگی‌هایی که با انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای صورت گرفته، قرار است هيچ گونه افزايش قيمتی در هزينه جابه‌جایی مسافران در مقطع کنونی نداشته باشيم.

مديرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری:


مديرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با هماهنگی‌هایی که با انجمن‌های صنفی رانندگان جاده‌ای صورت گرفته، قرار است هيچ گونه افزايش قيمتی در هزينه جابه‌جایی مسافران در مقطع کنونی نداشته باشيم.

محدودیت پروازهای فرودگاه امام در روز ۱۴ خرداد


رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی با بیان اینکه هیچ پروازی در این فرودگاه در تاریخ ۱۴ خرداد از ساعت ۷:۴۵ دقیقه تا ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه انجام نمی‌شود، گفت: از ساعت ۲۴ تا ساعت ۱۶ روز پنجشنبه (۱۴ خرداد) تمامی مسیرهای منتهی به اتوبان تهران - قم به سمت شمال (تهران) از خروجی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مسدود است.


نخستين پرواز اين فرودگاه بعد از دو سال تعطيلی، با هواپيمای آرجی و با 100 مسافر به زمين نشست.

با حضور مديرعامل راه‌آهن صورت گرفت:


پروژه خط دوم محور ريلی اهواز - انديمشك در آستانه ميلاد منجی عالم بشريت امام زمان (عج) به طول ۱۴۰ كيلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال كلنگ زنی شد.


جهانگیری اعلام کرد:


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اجرای دقیق آئین‌نامه حقوق مسافر گفت: اجرای این قانون افزایش رضایتمندی مسافران را به همراه دارد و دست یافتن به این مهم دستاورد ارزشمندی برای صنعت هوانوردی است.

معاون بخش ترانزیت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


معاون بخش ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ گازوئیلی که از کامیون های ترانزیتی دریافت می‌شود براساس نرخ گازوئیل در کشور مقصد است ،خبر داد و گفت: در حال حاضر کامیون‌های ترانزیت در کشور نو هستند و متوسط عمر آنها به 10 سال می‌رسد.


باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:


افزایش نرخ بلیت بر اساس تورم انجام می‌شود و اگر قرار به افزایش قیمت باشد این امر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بررسی و سپس ابلاغ می‌شود.

گزارش/


با افزایش قیمت سوخت بسیاری از بخش‌های حمل ونقلی از فرصت استفاده کرده و به بهانه‌های مختلف قیمت‌های را بالا می‌برند.



مدیر ساخت لوکومتیو مپنا از اجرایی شدن قطار برقی تهران- مشهد خبر داد و گفت: امسال با انتخاب تیمی از شرکت‌ها اقدام به راه اندازی خط فوق سبک ریلی می‌شود.



مدیرعامل شرکت واگن‌سازی سیر ترابر صبا از تأمین کل نیازهای واگنی تا سال 1404 توسط پنج شرکت واگن‌سازی داخلی خبر داد و گفت: این شرکت‌ها می‌توانند ظرف سه سال تمامی نیازهای داخلی را برآورده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرد:


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: دولت ممکن بود در سال سوم برنامه سیستم توسعه، اقدام به آزادسازی نرخ بلیت هوایی کند اما متاسفانه هنوز در مرحله متنوع سازی است.



مشاور معاون توسعه روستایی رياست جمهوری گفت: بيش از 15 هزار ميليارد ريال اعتبار امسال برای توسعه مناطق روستای کشور اختصاص يافته است


معاون برنامه‌ريزی اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ايجاد يک بندر خشک، در دستور کار استان قرار دارد و توسط بخش خصوصی سرمايه‌گذاری می‌شود.


مديرکل حمل و نقل و پايانه‌های آذربايجان غربی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان آذربايجان غربی يکی از اولويت‌های اساسی است.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار