بشارجعفری: ترکيه، عربستان و آمریکا حامی اصلی تروريست‌ها هستند

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد ترکیه، عربستان سعودی و آمریکا مسئولیت حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه را برعهده دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد ترکیه، عربستان سعودی و آمریکا مسئولیت حمایت لجستیک، مالی و آموزشی از گروه‌های تروریستی در سوریه را برعهده دارند. 

"بشار جعفری" ،پس از نشست شورای امنیت درباره حلب، در مصاحبه با این شبکه گفت: بعضی از اعضای شورای امنیت به گونه‌ای سخن می گویند که شهر حلب در چهار سال گذشته قربانی گروه های مسلح نبوده است. 

وی خاطر نشان کرد: ترکیه مسئولیت ساماندهی تروریست ها را برعهده دارد و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم مسئولیت تامین مالی آنها را برعهده گرفته اند ؛ آمریکا نیز تروریست ها آموزش می دهد.

جعفری افزود: هر زمان که ارتش سوریه پیروزی‌هایی به دست می آورد، بعضی طرف ها برای مخدوش کردن این موفقیت ها وارد عمل می شوند. اکنون گروه‌های مسلح تروریست و حامیان آن‌ها، تبلیغاتی را درباره آنچه استفاده ارتش سوریه از بشکه های مواد منفجره در حلب می خوانند، به راه انداخته اند.

وی افزود: ما برای روشن شدن اوضاع حلب نزد اعضای شورای امنیت، نامه ای را به این شورا ارسال کردیم که شامل شرح اوضاع این شهر به ویژه در دو محله الباب و الشعار است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار