کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ناگفته‎هایی پیرامون سفر هیئت سیاسی «طالبان» به ایران

رییس کمیته دفاعی مجلس ضمن تائید سفر اخیر هیئت سیاسی طالبان به ایران گفت: نمی‌توانم جزییات را اعلام کنم اما آنچیزی که هست اینکه آنها اعلام آمادگی کرده و آمدند صحبت کردند.

جزئیات سفر هیئتی از «طالبان» به ایراناسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ضمن تائید سفر اخیر هیئت سیاسی طالبان به ایران، گفت: این هیئت شاخه‌ای از طالبان هستند که معتقدند موضوعات از طریق «مذاکره» پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: این هیئتی که به ایران سفر کرد، از آن شاخه‌های طالبان نیستند که بخواهند «تُند» باشند، بلکه به مذاکره را قبول دارند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات اظهار داشت: آن شاخه‌ای از طالبان که برخورد ناشایست با مردم می‌کنند به هیچ وجه نمی‌تواند مورد قبول ما باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نمی‌توانم جزییات را اعلام کنم اما آنچیزی که هست اینکه آنها اعلام آمادگی کرده و آمدند صحبت کردند.

وی افزود: کسانی که بخواهند از راه مذاکره و گفتگو مسائل را حل و فصل کنند ما می‌پذیریم و با آنها برای حل {مشکلات} منطقه صحبت و  مذاکره می‌کنیم.

کوثری در پایان گفت: از این جهت بله هیئتی از طالبان به ایران آمده و صحبتی کرده‌اند.

این در حالی است پیشتر هیئت سیاسی طالبان افغانستان به رهبری طیب آغا به ایران سفر کرد.

هیئت سیاسی طالبان افغانستان پیش از این نیز دو مرتبه به منظور دیدار با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت در کنفرانس بین المللی بیداری اسلامی به ایران سفر کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار