کشته شدن 11 کوهنورد در قله کینابالو مالزی

وقوع زلزله مهیب 6 ریشتری در مالزی جان دست‌کم 11 کوهنورد را در قله کینابالو گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  سی ان ان؛ تعداد کشته‌شدگان کوهنوردان و گردشگران کوه کینابالو مالزی به 11 نفر افزایش یافت و احتمالا هنوز اجسادی زیر آوار ریزش کوه پس از زلزله 6 ریشتری روز جمعه وجود دارد. 

وقوع زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر در سواحل غربی مالزی - ایالت صباح – موجب شد 151 گردشگر و کوهنورد در قله کوه کینابالو گرفتار شوند. نیروهای امداد کوهستان موفق شدند به 167 کوهنورد برای پایین آمدن از قله کمک کنند. هنوز از سرنوشت تعدادی از کوهنوردان و گردشگرانی که در منطقه بودند اطلاعی در دست نیست و نام آنها در فهرست مفقود شدگان قرار دارد. بیشتر این افراد دانش‌آموزان و معلم‌هایی بودند که از مدرسه‌ای ابتدایی در سنگاپور به سفر علمی در منطقه کوهستانی مالزی آمده بودند.

مقامات سنگاپور یک پرواز ویژه برای والدین دانش‌آموزان سانحه دیده در‌نظر گرفته است تا آنها را هرچه سریعتر برای شناسایی اجساد به مالزی اعزام کند. وقوع زلزله موجب ریزش سنگ‌های عظیم‌الجثه در منطقه کوهستانی شد و بسیاری از گردشگران و کوهنوردان قبل از آنکه بتوانند پناهگاهی بیابند مورد برخورد سنگ‌ها قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار