شروع فصل نقل وانتقالات‌ لیگ برتر پانزدهم فوتبال ایران بسیاری از باشگاه‌های حاضر در این مسابقات به جای تلاش برای آماده سازی همچنان در پیچ و خم تغییرات مدیریتی هستند.

نقل و انتقالات و تلاش باشگاه‌ها برای تغییرات مدیریتیبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران با گشوده شدن پنجره فصل نقل و انتقالات لیگ برتر پانزدهم از سه شنبه دوازده خرداد تیم‌های حاضر در این لیگ  باید خود را آماده روزهایی پر هیاهو کنند که به اذعان کارشناسان موفقیت در آن به منزله کامیابی در فصل پیش روی لیگ برتر خواهد بود، چرا که بارها دیده شده است باشگاه‌هایی که با مدیریت درست و هزینه اصولی توانسته‌اند فهرست بازیکنان و کادر فنی خود را به خوبی تکمیل کنند موفقیت‌های زیادی را در مسابقات خود به دست آورده‌اند.

 نگاهی به اوضاع و احوال این روزهای باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر پانزدهم ثابت می‌کند که جز معدودی از آن‌ها اکثر باشگاه‌ها حتی وضعیت مدیریتی مشخصی ندارند چه رسد به این که بخواهند کادر فنی و بازیکنان خود را شناخته و برای سالی دشوار و هیجان انگیز‌ مهیا شوند.

 هفت باشگاه پرسپولیس تهران ، استقلال تهران، راه آهن تهران، ملوان انزلی، پدیده مشهد، سیاه جامگان مشهد و فولاد خوزستان در حالی که حدود سه هفته از پایان لیگ برتر چهاردهم فوتبال می‌گذرد همچنان در پیچ و خم تغییرات مدیریتی هستند. باشگاه فولاد نوین اهواز  نیز در دو راهی فروش امتیاز یا تحولات ساختاری مجمع خود برای شرکت در لیگ برتر قرار گرفته است.

 سایر باشگاه‌ها هم اگر چه نسبت به فصل گذشته ثبات مدیریتی دارند اما در میان آنها نیز تنها سپاهان اصفهان و ذوب آهن به طور قطع سرمربی فصل بعد خود را شناخته‌اند.

در فوتبال حرفه‌ای زمان آماده سازی تیم‌ها برای حضور در مسابقات سنیگن و طاقت فرسای طول فصل بین شش تا هشت هفته است و تیم‌ها از همان هفته اول لیگ کاملا آماده پا به مسابقات می‌گذارند با لطبع تماشاگران نیز از همان روزهای ابتدایی شروع فصل با دیدن دیدارهایی مهیج به وجد خواهند آمد.

 در سال‌های قبل دیده‌آیم که بسیاری از ستارگان لیگ برتر فوتبال ایران تا روز آخر فصل نقل وانتقالات به بدن سازی اختصاصی می‌پرداختند و در آخرین ساعات این روز با بستن قرار داد تنها یک تا دو هفته به تمرینات تیمی روی می آورند و به همین علت تا یک ی، دو ماه بعد از شروع مسابقات به دلیل سنگینی بدن‌هایشان از آمادگی کامل به دور هستند.

 در واقع اگر تیم‌هایی که ذکر شد از همین امروز سامان مدیریتی گرفته و شروع به انتخاب کادر فنی و بازیکنان خود نمایند فرصت بسیار کمی برای آمادگی جهت حضور در لیگ برتر پانزدهم خواهند داشت و به دلیل این که بازیکنان  هنوز از کوران  بدنسازی خارج نشده اند به مانند سال‌های گذشته بازی های نه چندان جذابی رادر هفته های ابتدایی شاهد خواهیم بود.

 بنابر این باید از مسئولان سازمان لیگ درخواست کرد که در هنگام برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر به این موضوع به صورت عمیقی فکر کرده و مجامع و مدیران باشگاه‌ها هرچه سریع تر سرنوشت کادر فنی و بازیکنان خود را مشخص کنند تا در شرایطی مناسب گام به لیگ برتر گذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: باشگاه ، تغییرات ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار