معاون انتظامی نظام پزشكی:

۱۲ هزار شكايت پزشكی در سال ۹۳/ آمار شكايت از پزشكان تهرانی

معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی ايران، به تشريح آخرين پرونده های شكايت از جامعه پزشكی در سال ۹۳ پرداخت و گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار مورد شكايت گزارش شده است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، دكتر علی فتاحی روز شنبه در نشست خبری كه در محل سازمان نظام پزشكی برگزار شد، اظهارداشت: سه درصد خدمات درمانی در كل دنیا منجر به شكایت می شود.

وی با اعلام اینكه در سال گذشته ۶۷۰ میلیون بار مراجعه درمانی در كشور ثبت شده است، افزود: از این تعداد نزدیك به ۷.۵ میلیون مورد آن بستری بوده است.

فتاحی همچنین به تعداد شكایت های پزشكی در سال ۹۳ اشاره كرد و افزود: از مجموع ۶۷۰ میلیون بار مراجعه درمانی در سال گذشته تنها ۱۲ هزار مورد منجر به شكایت شده است. بطوریكه یك دهم درصد از این تعداد شكایت مربوط به بیماران بستری بوده است كه نشان می دهد آمار شكایت پزشكی در ایران خیلی كمتر از میانگین جهانی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی ایران با اشاره به اینكه هیچ محدودیتی برای مرجع رسیدگی به شكایت های پزشكی وجود ندارد، افزود: بررسی های ما نشان می دهد كه ۴۰ درصد شكایت ها در دادسراهای عمومی منجر به محكومیت پزشكان می شود اما این آمار در نظام پزشكی ۴۲ درصد است. یعنی نشان می دهد كه سختگیری سازمان نظام پزشكی بیشتر از سایر نهادهای قضائی در رسیدگی به تخلفات پزشكی است.

فتاحی در ادامه به وضعیت شكایت های تعرفه ای در تهران اشاره كرد و گفت: از مجموع ۱۸ هزار شكایت ثبت شده در سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران، تنها ۲.۳ درصد مربوط به كادر درمانی بوده است. در واقع، ۴۰۰ پرونده تخلفات پزشكی در سال گذشته در تهران تشكیل شده است كه ۸۰ مورد آن مربوط به تعرفه ها بوده است. در حالی كه سال گذشته ۹۶ میلیون بار مراجعه درمانی در استان تهران گزارش شده كه یك میلیون مورد آن بستری بوده است.

وی به سامانه ۱۶۹۰ اشاره كرد و افزود: از مجموع ۱۲۸ شكایت تعرفه ای در تهران، ۱۱۷ مورد آن مربوط به بیمارستان ها بوده است و تنها ۱۱ شكایت پزشكی داشته ایم كه ۵ مورد آن مربوط به دریافت وجه اضافی از بیمار بوده است.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار