10 نکته خواندی از فینال امشب +عکس

فینال چمپیونز لیگ تا ساعاتی دیگر آغاز میشود فینالی که همه منتظر دیدن آن هستند احتمالا یکی از جذابترین بازی های سال را از ساعت 23:15 شاهد خواهیم بود درساعات باقیمانده تا فینال امشب 10 نکته خواندنی از بازی امشب به شما تقدیم میکنیم

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران  به نقل از تابناک ؛تیم یونتوس امشب 94/3/16 به مصاف یکی از قویترین های حال حاضر اروپا با یکی از زهرآگین‌ترین خط حمله جهان در ورزشگاه المپیک برلین می رود که احتمالا شاهد یک پابان کلاسیک برای یک فصل کم نظیر فوتبال اروپایی خواهیم بود فصلی که با رویارویی دو تیم از اسپانیا و ایتالیا به پایان می رسد. احتمالا تا امروز به اندازه کافی در باره آمار و ارقام در این مرحله و یا تارخچه رویارویی این دو تیم خوانده اید  این 10 نکته، نکات پایانی براین این مسابقه خواهد بود  

1. پس از ادامه شکست های کونته در تیم  یووه  انتخاب گزینه ای مانند ماکسیمیلیانو  الگری که در میان هواداران این باشگاه گزینه  کمتر شناخته شده ای بود توسط مالک این باشگاه  تعجب  بسیاری را برانگیخت. اما نتایج خیره کننده این تیم در ابتدای فصل همه توجهات را به سمت این مربی جلب کرد تا جایی که یوونتوس توانست پس از 20 سال جام کوپا ایتالیا را بالای سر ببرد و سرانجام الگری توانست پس از 12 سال بانوی پیر را به فینال جام فهرمانان برساند
 

نکته خواندی از فینال امشب

2. فینال امسال در پایتخت آلمان در ورزشگاه المپیک شهر برلین برگزار میشود جاییکه پس از فینال جام جهانی 2006 آلمان به این میزان مورد توجه قرارنگرفته  بود در آن زمان 6 مسابقه در این ورزشگاه انجام شد ازجمله  مسابقه یک چهارم نهایی بین آلمان و آرژانتین که در  آن روز لیونل مسی حتی از روی نیمکت هم بلند نشد و همینطور مسابقه فینال که در آن یاران بوفون درکمال ناباوری توانستند یاران زیدان را شکست دهند و عنوان قهرمانی جهان را کسب کنند.

نکته خواندی از فینال امشب

3. کلید اصلی آلگری برای مهار مثلت MSN احتمالا جوریجو کیه لینی بوده است. همان کیه لی‌ای که سوارز را از جام جهانی به خوبی می شناسد! این مدافع دوپا در بازی های گذشته خصوصا مقابل مادرید نشان داد که تا چه حد می تواند خوشفکر و سرسخت باشد. اما مصومیت ناگهانی وی حسابی کار دست او و بانو ی پیر داد تا جاییکه شب گذشته اعلام کرد که به محض مصدومیتم فهمیدم که بازی حساس فینال را از دست دادم .

نکته خواندی از فینال امشب

4. در دوفصل گذشته روزهایی برای لوییز انریکه بوده که فشار مالکین باشگاه وافکار عمومی حسابی جایگاه وی را به عنوان سرمربی تیم بارسلونا متزلزل ساخته و فکر این بازیکن سابق تیم بارسلونا را بخود مشغول ساختهاست  .اما این مربی با ساختن مثلث مسی.سوارز.نیمار و تغییراتی که در تیم به وجوود می آورد این تیم را تا این مرحله برساند و اکنون به یکی از بهترین مربیان اروپا تبدیل شود.

10نکته خواندی از فینال امشب


5.این هشتمین حضور در فینال برای هر دو تیم محسوب میشود.هر دوتیم از موفق ترین باشگاه های جهان هستند .آخرین قهرمانی باسلونا سال 2011 و آخرین قهرمانی تیم یونتوس سال 96 بوده است .یوونتوس تاکنون 2 بار و بارسلونا تابحال 4 بار این عنوان را بدست آورده انده و هر دو تیم می‌خواهند این فصل موفق را با بدست آوردن سومین جام به پایان ببرند.

نکته خواندی از فینال امشب

6. از سال 2001 که جان لوییجی بوفن از پارما به یوونتوس پیوست یووه تنها یک بار در سال 2003 توانسته به یک قدمی جام برسد که آن هم در فینال بازی را 3-1 به حریف هموطنش یعنی آث میلان واگذار کرد. بوفن 37 ساله اکنون  باتجربه ترین با دروازه بان جهان است و در کارنامه خود تنها جای  قهرمانی چمپیونز لیگ را خالی میبیند و احتمالا این آخرین سال حضور او در تیم یوونتوس به عنوان دروازه بان اول باشد.

نکته خواندی از فینال امشب

07. توان دونده گی و قدرت بازی آندره پیرلو یکی مهمترین شاخص صعود یوونتوس تا این مرحله است و الگری  احتملا پیرلو را برای مقابله با اینیستا و راکیتیچ احتیاج دارد، که بتواند با بازی سازی آنها مقابله کند و این دو را در نیمه زمین خودشان نگاه دارد. آندره پیرلو هر زمان که توانسته از موقعیت های پیش آماده در فضا و توپ استفاده کره و احتمالا بارسا باید مطمئن شود که هیچکدام از این دو به پیرلو نمی رسد.
نکته خواندی از فینال امشب

 
8. این مسابقه تنها با فاصله یک هفته از سی و سومین سالگرد فاجعه ورزشگاه هیسل  اتفاق می افتد حادثه ای که منجر به کشته شدن 39 نفر از هواداران تیم یوونتوس شد. فاجعه ورزشگاه هیسل فاجعه‌ای است که پیش از آغاز مسابقهٔ پایانی جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۸۵ که میان تیم‌های یوونتوس و لیورپول در ورزشگاه هیسل بروکسل برگزار می‌شداتفاق افتاد و  ۳۹ هوادار یوونتوسو لیورپول کشته‌ شدند. یک ساعت پیش از آغاز مسابقه، در فینال جام باشگاه‌های اروپا سال ۱۹۸۵ در ورزشگاه هیسل، تماشاگران لیورپول با شکستن فنس‌هایی که میان آنان و طرفداران یوونتوسی‌ها برای جدایی و جلوگیری از کشمکش و درگیری قرار داده شده‌بود به طرفداران یووونتوس حمله‌ور شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، یوونتوسی‌ها که انتظار این حرکت را از لیورپولی‌ها نداشتند ناچار با آن‌ها درگیر شده و به ناگاه عقب‌نشینی کردند؛ فشار یوونتوسی‌ها به دیوارهای پیرامون ورزشگاه، منجر به ویرانی آن گشت و باعث شد که روی سر آن‌ها ویران گردد..
نکته خواندی از فینال امشب

9. خبر خوش برای طرفداران دو آتشه این دو تیم این است که هر دو تیم با لباس های راه-راه خودشان که در سرتاسر جهان  منحصر به فرد است به زمین می آیند .راه-راه آبی و اناری بارسلونا و خط های سفیدو سیاه یوونتوس بخشی از هوویت این دو تیم را  تشکیل می دهند.از سال 2001 تا کنون هر سال  یکی از دو پای فینال از لباس دوم خود در مسابقه ی فینال استفاده کرده است.


نکته خواندی از فینال امشب

10.  این برد برای بارسلونا به این معنی است که این تیم جزو 5 تیمی می‌شود که جام قهرمانان اروپا را پنج بار یا بیشتر بالای سر برده‌اند با این برد بارسلونا  رکوردش با رکورد لیورپول و بایرن مونیخ یکی میشود و پشت سر آث میلان با هفت و رئالمادرید با 10 قهرمانی می ایستد.

نکته خواندی از فینال امشب

نکته خواندی از فینال امشب

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار