اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید" در حال بروز رسانی"

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

اعلام برنامه‌های هفته محیط زیست در محدوده منطقه 4

حمید ناصحی، معاون امور شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 4 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط‌زیست، اداره محیط‌زیست حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 4 با همکاری سایر ادارات و حوزه‌های اجرایی منطقه اعم از ادارات بازیافت، فضای سبز، کلینیک گل‌وگیاه، زیباسازی، مسیل‌ها و قنوات، آموزش شهروندی و ادارات تربیت‌بدنی و آموزش نسبت به برگزاری برنامه‌های مختلف اقدام نموده است.

وی با بیان اینکه این هفته از روز شنبه 16 خرداد ماه آغاز و تا روز جمعه 22 خرداد ماه ادامه خواهد یافت، افزود: در تدوین این برنامه‌ها علاوه بر فرهنگسازی در جهت رعایت اصول و مبانی محیط‌زیست و مدیریت شهری با مشارکت مردمی، اوامر و تأکیدات شهردار تهران مبنی بر کمپین آسمان آبی و زمین پاک لحاظ شده است.

ناصحی، در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین و شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری همایش تنوع زیستی و حفاظت از طبیعت برای شهروندان در باغ پرندگان تهران، برپایی کارگاه آموزشی برای پرسنل با عنوان رفتارشناسی پرندگان و تنوع زیستی در باغ پرندگان تهران و نیز برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در روز جمعه 22 خرداد ماه از ساعت 8 صبح اشاره نمود.

 اجرای طرح مدرسه آماده

یوان فاتحی‌منش، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در سال 94 مقرر است که با همکاری ستادهای مدیریت بحران مناطق طرح مدرسه آماده را به منظور ارتقاء آمادگی مدارس شهر تهران در مواجه با حوادث اجرا کنند.

وی در ادامه گفت: سازمان مدیریت بحران شهر تهران با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهران طرح مدرسه آماده را در یک هزار مدرسه اجرا می‌کنند.

فاتحی‌منش افزود: همکاری مستمر یک هزار نماینده آموزش دیده مدیریت بحران مدرسه، استقرار سیستم و تشکیل گروه مدیریت بحران در یک هزار مدرسه، تجهیز یک هزار مدرسه به اقلام امداد و نجات، آموزش مستقیم بیش از 20 هزار مدیر، معاون،‌ معلم، کارمند و سرایدار مدارس، آموزش مستقیم بیش از 400 هزار دانش‌آموز، آموزش بیش از یک میلیون از شهروندان (خانواده دانش‌آموزان)، استقرار سیستم و تشکیل گروه مدیریت بحران در بیش از 4 هزار مدرسه از اقدامات مدیریت بحران در انجام طرح مدرسه آماده است.
استفاده از گونه‌های گیاهی سازگار با کم‌آبی در منطقه 3

هدیه خدادادی مسئول کلینیک گل‌وگیاه منطقه 3 در گفت‌وگو باخبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: با توجه به بحران کم‌آبی در شهر تهران استفاده از گونه‌های گیاهی با هدف ارتقا فرهنگ‌عمومی و مشارکت شهروندان در صیانت از فضای سبز و بهینه‌سازی مصرف آب در فضای سبز شهری و خانگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب بازیافتی یا فاضلاب خانگی می‌توانند به مصرف گلخانه‌ها و آبیاری فضاهای سبز برسند، تأکید کرد: برای مدیریت بهتر ذخیره و برداشت آب‌های جاری به دو صورت قطره‌ی و تحت فشار 9 مخزن ذخیره آب با حجم 12 هزار متر مکعب در سطح فضای سبز منطقه احداث شده است.

وی در پایان گفت: بهینه‌سازی مصرف آب در فضای سبز شهری و خانگی، کاشت درختان در خانه‌های مسکونی و نواحی خشک و نیمه‌خشک و کنترل فضای سبز شهری و فضای سبز منازل شهر تهران برای افزایش سرانه فضای سبز منطقه و تلطیف هوا انجام می‌شود.
سند راهبردی نظام جامع اموزش های شهروندی در منطقه اجرایی می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت: در نشست ماهانه شورای فرهنگی، اجتماعی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اجرای سند راهبردی نظام جامع آموزش‌های شهروندی با محوریت کمپین آسمان آبی و زمین پاک تاکید می‌شود.

جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: مدیریت یکپارچه آموزش‌های شهروندی مستلزم هماهنگی و انسجام معاونت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط است. 

وی بیان کرد: برگزاری جلسه مشترک معاونت اجتماعی، حمل و نقل ترافیک و خدمات شهری برای تهیه نقشه راه اجمالی سند راهبردی نظام جامع آموزشی‌های شهروندی و ساماندهی منابع مالی برای تولید محصولات آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در ادامه تصریح کرد: همچنین برگزاری جلسات مشترک برای بهرمندی حداکثری از ظرفیت مساجد، مدارس و سرای محلات در امر توسعه و ترویج آموزش‌های شهروندی حائز اهمیت است. 

حسینی در پایان گفت: استفاده بهینه از ظرفیت موجود در درون و برون سازمان برای فعالیت‌های مدیریت شهری با هدف اجرایی کردن سند آموزش‌های شهروندی اجرا می‌شود. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

افتتاح خانه رشد و کارآفرینی در منطقه 11

اکبر مختاری، مدیر خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: راه‌اندازی خانه‌های کارآفرینی مشارکتی، طرح جدید شهرداری منطقه 11 در رشد و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی و رونق اقتصادی و معیشتی شهروندان است.

وی در ادامه افزود: این طرح با همکاری بخش خصوصی، کارآفرینان و صاحبان مشاغل راه‌اندازی خواهد شد که نسبت به آموزش اشتغال و تولید و به ویژه بازاریابی و فروش اقدام می‌نمایند.

مختاری تصریح کرد: مراسم افتتاحیه خانه رشد و کارآفرینی روز چهارشنبه 20 خرداد ماه مصادف روز صنایع دستی در خیابان جمهوری نرسیده به خیابان اسکندری پلاک 1590 از ساعت 9 الی 11 برگزار خواهد شد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
این خبر در حال تکمیل است... 

برچسب ها: اخبار ، مناطق ، شهرداری ، کلیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار