اعلام آمادگی پارلمان اروپا برای کمک به حل بحران مالی یونان

رئیس پارلمان اروپا از طرح کمک به حل بحران مالی یونان حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "مارتین شولتز،" رئیس پارلمان اروپا ضمن اعلام حمایت از دولت یونان خواستار تعهد بیشتر این کشور در قبال منطقه یورو شد. "شولتز" برای کمک به یونان جهت حل مشکلات مالی اعلام آمادگی کرد؛ اما این موضوع را مستلزم همکاریهای نزدیک مقامات یونانی و نهادهای وام دهنده خارجی دانست.

اجلاس کشورهای "گروه 7" امروز در آلمان آغاز به کار می‌کند و بحران مالی یونان و چگونگی تعامل این کشور با صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا – سه وام‌دهنده بزرگ به یونان – ازموضوعات اصلی مورد بحث در این اجلاس خواهد بود. روابط آتن و بروکسل از زمان پیروزی حزب "سیریزا" در انتخابات پارلمانی یونان به سردی کشیده شد. این حزب پس از قدرت گرفتن و تشکیل دولت اعلام کرد به وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر متوقف کردن سیاست‌های سخت‌گیرانه ریاضت اقتصادی پایبند است. این سیاست‌های ریاضت اقتصادی به دولت یونان اجازه می‌داد اقساط وام‌های دریافتی را به موقع پرداخت کند. تعدیل این سیاست‌ها از سوی حزب "سیریزا" موجب شد بازپرداخت اقساط آتن به تعویق افتد و پولی برای جبران بدهی‌هایش نداشته باشد.

"شولتز" با اشاره به همین موضوع گفت: دولت یونان باید بداند فقط در قبال رای‌دهندگان به "سیریزا" مسئولیت ندارد؛ بلکه باید نسبت به دیگر کشورها و وام‌دهندگان خارجی نیز احساس مسئولیت داشته باشد. یونان بخشی از اروپا است و انتظار داریم طبق قوانین اتحادیه اروپا پیش برود.

"الکسیس تسیپراس،" نخست وزیر یونان، در حاشیه برگزاری اجلاس "گروه 7 " با وام‌دهندگان اروپایی به ویژه مقامات آلمان و فرانسه ملاقات خواهد کرد.

یونان تا پایان ماه ژوئن (اواسط تیر) مهلت دارد بر سر چگونگی بازپرداخت اقساط وام‌هایش با وام‌دهندگان خارجی به توافق برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار