رئيس انجمن سرمايه‌گذاری خارجی:

85 درصد اقتصاد کشور ما دولتی است

رئيس انجمن سرمايه‌گذاری خارجی گفت: امکانات و منابع در ايران فراوان است و می‌توانيم رشد اقتصادی بالاتر از ترکيه و امارات و دیگر کشورهای همسايه داشته باشيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيد حسين سليمي در نخستين همايش جذب و توسعه سرمايه‌گذاري خراسان رضوي که در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد،افزود: فقط حدود 15 درصد اقتصاد کشور ما خصوصي است در حالي که  بخش خصوصي بالاترين نقش را در اقتصاد مقاومتي دارد.

وی گفت: کشور ترکيه با بخش خصوصي توانسته است اقتصادش را به جايي برساند که  165ميليارد دلار صادرات غير نفتي داشته باشد.

رئيس انجمن سرمايه‌گذاري خارجي افزود : امکانات و منابع در ايران فراوان است که مي‌توانيم رشد اقتصادي بالاتر از ترکيه و دبي و کشورهاي همسايه داشته باشيم.

سليمي گفت: ما برنامه‌ريزي کرده‌ايم  175 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشته باشيم اما بايد براي رسيدن به اين حد امکانات وسيعي در اختيار بخش خصوصي بگذاريم  و مشکلات تحريم و بدهي به بانک‌ها نبايد مانع از تلاش ما شود و با مقاومت بايد مشکلات را حل کنيم.

وی با بيان اين که سرمايه‌گذاري خارجي جزء لاينفک ترقي کشورها محسوب مي‌شود و هيچ کشوري بدون سرمايه‌‌گذاري خارجي نمي‌تواند رشد اقتصادي داشته باشد افزود: برخي عنوان مي‌کنند سرمايه‌گذاري خارجي نبايد در کشور انجام شود در حالي که به يکصد ميليارد دلار سرمايه‌گذاري، تکنولوژي و ماشين‌آلات نيازمندهستيم.

استاندار خراسان رضوي هم در اين همايش  با اشاره به موقعيت اين استان که در منطقه‌اي مهم و مسير کريدورهاي شمال - جنوب و شرق به غرب قرار دارد گفت : نقش و جايگاه اين استان براي اجراي سياست‌هاي دولت و خروج از رکود، اجرا و تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ويژه و ارزشمند است و ظرفيت‌هاي بسياري براي جذب و جلب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي دارد .

عليرضا رشيديان افزود: در ترکمنستان با توجه به تفاهمي که بين مسوولان استان مرو و خراسان رضوي امضا شده است  شرايط خوبي براي توسعه روابط وجود دارد ضمن آنکه در قرقيزستان، تاجيکستان و افغانستان هم اين شرايط و ظرفيت‌ها بسيار قابل توجه است که بايد از آن به خوبي بهره گرفت .

وی گفت: در حوزه توليد و صادرات پارسال يک ميليارد و  800 ميليون دلار کالا  از خراسان رضوي  صادر شد که با توجه به ظرفيت موجود اين استان امسال بايد اين رقم به  بيش از دو ميليارد دلار برسد.

استاندار خراسان رضوي موقعيت و ظرفيت‌هاي ممتاز اقتصادي خراسان رضوي در حوزه‌هاي صنعت، معدن، کشاورزي، گردشگري، تاريخي و طبيعي و نيروي انساني متخصص و کارآمد را  از ظرفيت‌هاي توسعه‌اي اين استان دانست .

همايش جذب و توسعه سرمايه‌گذاري خراسان رضوي به همت استانداري با مشارکت اتاق بازرگاني اين استان براي نخستين بار با هدف توسعه و جذب سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي ديروز  برپا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار