سرلشکر ایزدی در نشست خبری:

همایش سراسری امنیت پایدار 20 خرداد در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار می‌شود

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دومین همایش سراسری امنیت پایدار با عنوان مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، الزامات، ابعاد و مؤلفه‌ها چهارشنبه 20 خرداد با سخنرانی دادستان کل کشور و پیام آیت‌الله جوادی آملی برگزار خواهد شد.

همایش امنیت پایدار 20 خرداد برگزار می‎شود
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در نشست خبری دومین همایش سراسری امنیت پایدار که از سوی روابط عمومی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: دومین همایش سراسری امنیت پایدار به صورت یک روزه در تاریخ چهارشنبه 20 خرداد با عنوان مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، الزامات، ابعاد و مؤلفه‌ها در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار می‌شود تا مجموعه سپاه و نیروهای مسلح از لحاظ نظری و عملیاتی آمادگی کامل خود را حفظ کرده و از تجربیات خونبار شهیدان عزیزمان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فضای جنگ نیابتی منطقه استفاده کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی به فرموده حضرت امام خمینی (ره) انقلاب ارزش‌هاست و برخلاف سایر نهضت‌ها و حرکت‌ها از یک پشتوانه نظری الهی برخوردار است و این پشتوانه از یک عقبه تاریخی بسیار مهم برخودار است. یعنی حرکتی که پیامبر اکرم (ص) با نهضت خود آغاز کردند و ما تجارب خونبار تشیع، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را در تاریخ خود داریم.

سرلشکر ایزدی تصریح کرد: قیام امام خمینی (ره) با استفاده از این تجارب آغاز شد و مسیری که انقلاب طی کرده از آغاز طلوع مواجه با حرکت‌های براندازانه و ضد امنیتی علیه این انقلاب بوده است.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مسیر انقلاب اسلامی به صورت یک حرکت متعالی به پیش رفته و خوشبختانه مسائل امنیتی را برطرف کرده است.

وی افزود: یک زمانی در تهران ضد انقلاب و منافقین به دنبال براندازی بودند که نیروهای سپاه و بسیج مردمی آن‌ها را سرکوب کردند. بعد از آن در کردستان، گنبد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، کرمانشاه و خوزستان، دشمنان انقلاب اسلامی از ابزارهای خود برای به چالش کشیدن انقلاب اسلامی استفاده می‌کردند تا این انقلاب به اهداف خود نرسد.

سرلشکر ایزدی اظهار داشت: تا دروازه‌های ارومیه و کرمانشاه با حضور ضد انقلاب مواجه بودیم اما مکتب غنی ولایت فقیه با محوریت امام (ره) و مقام معظم رهبری و تجربیات خونبار همه با هم جمع شد و ما یک دستاورد بدیعی را برای بشریت در مبارزه با این جریانات به وجود آوردیم.

رئیس دومین همایش سراسری امنیت پایدار تصریح کرد: یکی از شخصیت‌های برجسته در این عرصه سرلشکر پاسدار محمد بروجردی بود که شعار مردمی کردن امنیت را می‌داد؛ یعنی بین مردم و ضد انقلاب تمایز قوی دیدده می‌شد و جدا کردن صف ضد انقلاب از مردم و برخورد مهربانانه با مردم و اعتماد به مردم از جمله ویژگی‌های این عرصه است.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در این مناطق ترکیب مقدسی ایجاد شد زیرا پشتوانه نظری اسلام و قرآن و راه امام (ره) همراه آن بود و مردم کرد و بلوچ و مردمان مسلمان دیگر یک ترکیب مقدس را ایجاد کردند که حتی در کردستان خانواده‌ای با شش شهید برای انقلاب اسلامی دیده می‌شود و این استان 5 هزار شهید برای امنیت تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: استکبار جهانی، رژیم بعث عراق را تحریک کرد و جنگ را بر ما تحمیل کردند و در آن جا نیز مردمان مرزنشین و مهاجران از مناطق دیگر رفتند و زمینه‌ساز پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شدند.

سرلشکر ایزدی اظهار داشت: بعد از 300 سال برای اولین بار ایران در یک جنگ نابرابر که هم غرب و هم شرق در آن نقش داشت، توانست اجازه جدا شدن یک وجب از خاک میهن را نیز ندهد.

رئیس دومین همایش سراسری امنیت پایدار تصریح کرد: قوت و مبانی نظری محکم انقلاب و تجارب خونبار و رهبری صحیح توانست هم مسائل مرزی ما را حل کند و هم این که توانستیم در جنگ پیروزی‌های بزرگی را به دست آوریم.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) این پیروزی‌ها موجب بیداری اسلامی در منطقه و جهان شده و امید به آزادی فلسطین و افغانستان پس از دوران دفاع مقدس توسعه پیدا کرده یعنی پیام آزادی‌بخش انقلاب اسلامی ایران به ملل مسلمان منطقه منتقل شده است.

وی افزود: امروزه وضعیت از حالت دفاعی دوباره به حالت امنیتی تبدیل شده و دشمنان باز هم از جنگ نیابتی استفاده می‌کنند مانند همان زمانی که ضد انقلاب را تحریک می‌کردند.

سرلشکر ایزدی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است»، بنابراین این مجاهدت‌ها امروزه به سرزمین‌های غرب آسیا رسیده و دشمن می‌خواهد از این اسلام ناب محمدی (ص) که به فراتر از مرزها توسعه پیدا کرده، جلوگیری کند اما مکر خدا بالاتر از مکر آن‌هاست.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: رمز تداوم این موفقیت‌ها حضور در صحنه و عمل به رسالت خود است و مردم منطقه که در جبهه مقاومت هستند نیز از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند و این انقلاب به پیش خواهد رفت.

وی گفت: از لحاظ تئوریک و نظریه‌پردازی و تبیین این تجارب خونبار و شهدا و جانبازان بسیاری که تقدیم امنیت کشور کردیم و اقداماتی در شرایط ویژه انجام دادند باید به سمت تئوریزه کردن این نظریات برویم.

** می‌توانیم مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک حرف جدید به بشریت عرضه کنیم

سرلشکر ایزدی افزود: مکاتب امنیتی مختلفی در جهان مانند واقع‌گرایی، لیبرالیسم، سازه‌انگاری، مکتب کپنهاگ و... وجود دارد و ما می‌توانیم مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک حرف جدید به بشریت عرضه کنیم.

رئیس دومین همایش سراسری امنیت پایدار اظهار داشت: حرفی که مقام معظم رهبری درباره تمدن اسلامی می‌گویند «ابتنای بر معنویت» است و در این زمینه مسیر انقلاب اسلامی، مسیر هدایت و تقوا و صدق است که از دل آن نظریه و مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران بیرون می‌آید.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: در همین رابطه برخی از رزمندگان اسلام در کردستان که به پایگاهی می‌رفتند به یکی از خانواده‌های مستضعف در آنجا کمک می‌کردند و موقعی که ضد انقلاب این رزمندگان را دستگیر کردند و می‌خواستند آن‌ها را اعدام کنند، این خانواده گفتند ما نمی‌گذاریم و نهایتاً ضد انقلاب هم رزمندگان و هم اعضای آن خانواده را به شهادت رساندند.

وی گفت: به همین منظور در نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز علمی مطالعات امنیت پایدار تأسیس شده که درباره مکتب امنیتی انقلاب اسلامی و مباحث مربوط به امنیت کار می‌کند که انتشارات و کارهای تحقیقی بسیار وزینی داشته و حدود 60 پروژه مطالعاتی، انتشار 30 جلد کتاب، نشست‌ها،‌ همایش‌ها و برنامه‌های متنوع در این راستا انجام داده است.

سرلشکر ایزدی افزود: این مرکز سلسله همایش‌هایی را پیش بینی کرده و در همین راستا دومین همایش سراسری امنیت پایدار با عنوان «مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، الزامات، ابعاد و مؤلفه‌ها» به صورت یک روزه، چهارشنبه 20 خرداد در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

رئیس دومین همایش سراسری امنیت پایدار اظهار داشت: به فرموده امام خمینی (ره) این انقلاب ان شاء الله به انقلاب حضرت ولیعصر (عج) متصل شود.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در پاسخ به برخی از سوالات خبرنگاران حاضر در نشست خبری، درباره اهداف این همایش گفت: مباحث مربوط به پیشرفت نهضت نرم‌افزاری و تولید علم با ماهیت علمی مدنظر بوده و تقریباً بیش از دو سال روی این همایش کار شده و مقالات بسیاری آماده شده است.

وی افزود: مباحث هستی‌شناسی، معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی، مبانی فرانظری و الزامات مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران از جمله موارد مهم این همایش خواهد بود.

سرلشکر ایزدی درباره میهمانان این همایش اظهار داشت: علمایی برای نظر دادن به این مراسم دعوت شده‌اند؛ از جمله حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و دادستان کل کشور برای سخنرانی و همچنین آیت‌الله قائم‌مقامی حضور خواهند داشت.

رئیس دومین همایش سراسری امنیت پایدار تصریح کرد: برخی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح که دارای نظریه و مطالب هستند نیز در این همایش حضور خواهند یافت و مقالات منتخبی که پیش بینی شده ارائه می‌شود.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در رأس این برنامه پیامی از آیت‌الله جوادی‌آملی قرائت خواهد شد.

وی درباره محورهای این همایش افزود: سه فراز اصلی همایش مذکور، مبانی فرانظری، الزامات و مبانی نظری مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر ایزدی اظهار داشت: مطالعه تطبیقی این مبانی فرانظری با سایر مکاتب امنیتی جهان، مبانی نظری مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر منابع فقهی شیعه و انگاره‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، امنیت در اندیشه فقها، متکلمین و فلاسفه اسلامی، جامعه‌شناسی تاریخی تأثیرگذار بر نگرش مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران و الزامات اخلاقی – هنجاری، فقهی – حقوقی، سیاسی – حکومتی،‌ فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و دفاعی این مکتب از جمله مهم‌ترین محورهای همایش مذکور است.

رئیس دومین همایش سراسری امنیت پایدار در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تقویت بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بر اساس فرمان قرآن برای قوی شدن، یکی از حوزه‌های قدرتی در کشورمان که خوشبختانه از بالندگی و ابتکار برخوردارند، نیروهای مسلح هستند و الحمدالله در بخش‌های متعددی شاهد تلاش مضاعف در این زمینه هستیم.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: همین امروز در خدمت مقام معظم رهبری گزارشی از تلاش‌های جهادی نیروهای مسلح ارائه کردیم و همان طور که این نیروها در زمان دفاع مقدس از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند، امروزه نیز آمادگی خود را ارتقاء بخشیده و به وظیفه الهی، شرعی و قانونی خود عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.