وزیر بهداشت عنوان کرد؛

علت فوت ۴ زائر عربستانی در مشهد

وزیر بهداشت، در واکنش به اظهارات مسئولان سازمان نظام پزشکی که معتقدند هیچگونه جایگاه نظارتی ندارند، گفت: مفسر قانون مشخص است.

علت فوت ۴ زائر عربستانی در مشهدبه گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه ساخت بیمارستان در مناطق محروم که صبح دوشنبه در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، به خبرنگاران گفت: ما با سازمان نظام پزشکی کار می‌کنیم و تعامل خوبی هم داریم، مفسر قانون نیز مشخص است. بنابراین هرکدام از ما در جهت صیانت از حقوق مردم وظایفی داریم که آن وظایف را نیز انجام می‌دهیم، نباید وظایف مان را به دیگری احاله دهیم.

وی افزود: میان وزارت بهداشت و دوستان سازمان نظام پزشکی تعامل خوبی برقرار است. در زمینه نظارت سازمان نظام پزشکی نیز من پیش‌بینی‌ کرده و به نوعی هشدار داده بودم اما متاسفانه به حاشیه تبدیل شد. مسلم آن است که رابطه ما با سازمان نظام پزشکی به ویژه در این دولت خوب است و با یکدیگر همکاری داریم. تفسیر قانون هم با قانونگذار است.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره ماجرای مسمومیت گروهی از زائران عربستانی در یکی از هتل‌ های مشهد گفت: این موضوع به دلیل استفاده از سمی بوده که در اتاق‌ها جهت سم‌پاشی استفاده شده است. در نمونه خون این بیماران علائم مسمومیت مشخص شده است.

هاشمی درباره اینکه آیا این موضوع عمدی بوده یا خیر، افزود: در این زمینه دستگاه‌های نظارتی باید پاسخ دهند. 

وی افزود: همواره در مسائل پزشکی اعتقاد بر این است که باید بدترین حالت در نظر گرفته شود، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود لذااحتمال می‌رود این خطا عمدی صورت گرفته باشد تا اینکه سهوی بوده باشد. 

هاشمی ادامه داد: آنچه که مربوط به وزارت بهداشت بوده، به سرعت عمل شده است و تشخیص و درمان‌های لازم صورت گرفته است. مجموعه این افراد ۳۳ نفر بوده‌اند که تا پایان شب گذشته متاسفانه چهار نفر از آنها به دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: در هر حال با توجه به شرایطمان در منطقه و همچنین موضوع عربستان، چنین مباحثی باید به سرعت پیگیری و اطلاع‌رسانی شود و متخلفان نیز باید به شدیدترین وجه مجازات شوند. مردم نیز همین انتظار را دارند.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سئوالی درباره رویکرد این وزارتخانه در زمینه استفاده از طب سنتی نیز گفت: به پیشرفت طب سنتی در کشور علاقه‌مند هستیم و باید با سرعت بیشتری این ذخیره دینی و ملی را به مردم معرفی کنیم. اعتباری هم در این زمینه در نظر گرفته شده است.
هاشمی افزود: به نظر می‌رسد تا چند دهه آینده باید به جای عطاری‌های فعلی، کلینیک‌های مجهز و افرادی عالم خدمات طب سنتی را به مردم ارائه دهند.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اعتبار مورد نیاز برای ساخت تخت‌های جدید بیمارستانی، گفت: با توجه به کمبودهایی که در زمینه تخت‌های بیمارستانی داریم، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان جهت ساخت و تجهیز تعداد تخت‌های مورد نیاز کشور، لازم است. به همین دلیل است که ساختار حضور بخش خصوصی و خیرین در این عرصه هستیم.


برای دیدن تصاویر عیادت مسئولین خراسان رضوی از این بیماران اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mehran
۱۷:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
اگر عمدی بوده.یه کار کاملا اشتباهی بوده واین به ضرر شیعیان است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
این چه حرفیه ماندلا.دونفر خاطی بودن کل کشور عربستان که بدنیستن اونم شیعه عربستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
با سلام خدمت شما
لطفا شهرستان بسیاربسیار محروم بهمئی واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد را دریابید - شهرستانی با 50 هزار نفر جمعیت بیمارستان نداره ، فقط یه بستر درمانی داره که اون هم جوابگو نیست ، به خدا نمی دونیم دردمون را به کی بگیم !!! برای رضای خدا هم که شده لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
خواهر عزیز
تمام افرادی که از اقصا نقاط دنیا برای زیارت امام هشتم تشریف میارن شیعه هستند و تمام شیعیان جهان نگاه شون به ایران هست و امیدشون ایرانه پس نباید امیدشون رو به یأس تبدیل کنیم شیعیان عربستان خودشون در کشورشون آمنیت جانی ندارند و امیدشون ایران هست پس در اظهار نظر ها مون دقت کنیم .
همه شیعیان جهان مال هر کشور و هر نژادی که هستند برادران و خواهران ما هستند.

دورد بر کسی که راه هدایت را در پیش می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
مسلمون فراموش نکن اینها ذائرین آقا امام رضا(ع) بودن اگه مثل عربستانیها که هنوز در دوران جاهلیت بسر میبرند فکر کنیم که شیعه نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
سلام.کسانی که از عربستان به ایران امده اند به لحاظ دینی شیعه هستند یعنی کسانی که میتوانستند جهت تفریح به امارات و دبی و... بروند ولی جهت زیارت به مشهد امده اند پس اگر این کار عمدی بوده انها شهید و قاتل انها مفسد فی الارض و.... خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
صاعقه
۱۴:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
کار وهابیته بخاطر اختلاف انداختن بین شیعیان ایران و عربستان.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
سلام.این ها که شیعه هستند وبرای زیارت اومدند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
زائران در کشور ما بودن جان ومال ناموس آنها باید محافظت می شده صرفه نظر از قومیت انسانیت باید ملاک قرار بدیم جواب بدب بدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۱۴:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
بایستی حتمآتشویق بشن، مس خودعربستانی ها رفتارکرد حیف نیست بخاطردوتاعرب وهابی ،کسی رامجازات بکنند،آیا آنهاعاملین تجاوزرامجازات کردند
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۳:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
انتقام تجاوز به زائرایرانی راگرفتند.اتفاق خاصی نیقتاده،
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
چهار انسان بی گناه جانشون از دست دادند میگی اتفاقی نیفتاده عاملاٌ باید محاکمه بشن تا نشان بدن جمهوری اسلامی ایران واقعاٌ مردومیست چشم حاقدان و دشمنان کوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
این چه نوع ادبیات هست که به کار می برید.
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
Germany
ebi
۱۴:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
جواب بدی رو که با بدی نمی دهند.
Iran (Islamic Republic of)
اميرحسين
۱۴:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
قضيه تجاوز به زائران ايراني ربطي به مردم بي گناه عربستان نداره تو نمي فهمي كه اون بنده هاي خدا زائر امام رضا(ع)هستند؟؟؟در اين صورت تو با اون مأموران متجاوز عربستاني فرقي نداري
Iran (Islamic Republic of)
شیعه
۱۴:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
چندتا از خدا بی خبر در عربستان یه کاری کردن قرار نیس که ما هم تو مشهد ..... باید امنیت شیعیان همه جا تامین بشه.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۵:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
اینا شیعه بودند ، اون متجاوزها وهابی ، خواهشا قدرت تشخیص تون بالا ببرید و همینجوری حرف نزنید
Iran (Islamic Republic of)
Esmail
۱۳:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
چرا مسافران مسموم شدند اونم دقيقا تو جريان اين دادگاهيها
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
قوه قضاييه و نهادهاي امنيتي بايد با سرعت و قدرت اين موضوع را پيگيري كنند.
آخرین اخبار