مقامات چین و آمریکا برای حل اختلافات دو جانبه مذاکره می‌کنند

یکی از مقامات نظامی چین برای حل اختلافات پیش آمده با آمریکا بر سر آبهای جنوبی این کشور به واشینگتن سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "فان چانگ‌لانگ،" معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین به دعوت "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، به واشینگتن سفر کرد تا درباره اختلاف نظر دو کشور بر سر دریای جنوبی چین با یکدیگر مذاکره کنند. وزارت دفاع چین اعلام کرد این دیدار کاملا دوستانه خواهد بود و "چانگ‌لانگ" در ادامه به کوبا سفر می‌کند. 


چین و آمریکا دو قدرت اقتصادی جهان هستند که تلاش می‌کنند روابط نظامی خود را بر پایه اعتمادی دو جانبه تقویت کنند. بروز برخی اختلاف نظرات سیاسی میان دولت‌های هر دو کشور تا حد قابل توجهی بر ارتباط دوستانه آنها تاثیر منفی گذاشته است. کامپیوترهای کاخ سفید هفته گذشته مورد حمله سایبری قرار گرفتند و احتمالا اطلاعات شخصی 4 میلیون نفر از کادر اداری فعلی و پیشین دولت آمریکا در اختیار هکرها قرار گرفته است. منبع این حمله سایبری در چین شناسایی شد و مقامات آمریکایی را به شدت عصبانی کرد.

ساخت جزایر مصنوعی در آبهای جنوبی چین یکی از مهمترین موارد اختلاف پکن و واشینگتن است. مالکیت 90 درصد از این آبها در اختیار چین است و این کشور خود را مجاز به ساخت جزایر جدید در آن می داند. آمریکایی‌ها نگران هستند، چین از این جزایر برای ساخت پایگاههای نظامی استفاده خواهد کرد و تهدیدی برای کشورهای منطقه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار