دادرس:

بررسی تخلف فدراسیون فوتبال در حیطه وظایف کمیسیون اصل 90 نیست

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: رسیدگی به تخلف فدراسیون فوتبال جزو وظایف کمیسیون اصل 90 نیست و باید دید که این کمیسیون چه تخلفی را محرز دانسته است.

مهدی‌ دادرس‌ عضو کمیته استیناف در گفتگو با خبرنگار فوتبالپرداختن به تخلف فدراسیون فوتبال در حیطه کمیسیون اصل 90 نیست / کمیته استیناف سلیقه‌ای احکام صادر نمی‌کند‌و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص تخلف محرز شده فدراسیون فوتبال گفت: به نظر من تا شخصی به وضوح به مطلبی پی نبرده و مشاهده نکرده نباید در اینباره اظهار نظر کند، من نیز به وضوح به چنین قضیه‎ای پی‌نبردم و انتقاد را در خصوص تخلف فدراسیون فوتبال جایز و درست نمی‌دانم.

وی درادامه افزود: نمی‌دانم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، چه تخلفی را دیده‌اند که آن را محرز دانسته‌اند، در واقع من بعضی از این موارد را که تخلف برشمرده‌اند تخلف نمی‌دانم و برایم تعجب برانگیز است و باید به وضوح مورد بررسی قرار گیرد و اگرتخلفی نیز وجود داشته باشد پیگیری کرد.

دادرس با اشاره به سفرهای غیرضروری علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال کشورمان تصریح کرد: عقل در این موارد حکم می‌کند که تصمیم درست را اتخاذ کنیم، اینکه رئیس فدراسیون فوتبال 400 سفر غیرضروری و غیر مرتبط داشته، در حیطه اختیارات کمیسیون اصل 90 نیست و کمیسیون نباید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

عضو کمیته استیناف ادامه داد: فکر کنم هر سفری که صورت می‌گیرد نیاز به مجوز دارد و به در کل با عقل منافات دارد که 400 سفر غیرضروری انجام شده است.اگر 10 یا 15 سفر بود شاید بتوان باور کرد اما 400 سفر غیرضروری غیر قابل باور بوده است.

وی بیان کرد: مردم ما بهترین قاضی هستند و می‌دانند حق با چه کسی است و درست را از غلط و حق را از ناحق تشخیص می‌دهند البته باید منبع این مطلب را پیدا کرد که بحث تخلف فدراسیون فوتبال از کجا نشات گرفته و باید عنوان کنم حرف، زیاد زده می‌شود اما آنها را باید در عمل، به اثبات رساند.

دادرس در خصوص اینکه به کمیته استیناف اختیارات بیشتری در صدور آراء داده شده است تصریح کرد: من در اینباره اطلاعاتی ندارم، بنابراین در مورد تایید یا تکذیب این موضوع حرفی نمی‌زنم. فکر کنم سخنگوی کمیته استیناف بهتر می‌تواند به این سوال جواب دهد.

عضو کمیته استیناف در پاسخ به این سوال که برخی آرا کمیته استیناف سلیقه‌ای است عنوان کرد: به هیچ وجه قبول ندارم. آراء صادره کمیته استیناف سلیقه‌ای نبوده و نخواهد بود. در این کمیته 2 قاضی با سابقه، خوشنام و کاربلد حضور دارند و شخص من سعی می‌کنم با صدور آراء گوناگون، در حق هیچ کس احجاف نشود و تمامی تلاشمان را در این خصوص بکار می‌گیریم.

وی در مورد بدهی مالی فراوان فدراسیون فوتبال نیز اضافه کرد: وجود بدهی دریک نهاد یک مطلب و موضوع طبیعی است، مگر استقلال و پرسپولیس بدهی ندارند؟ در واقع بدهی در یک نهاد یکساله هم رایج بوده است و فدراسیون فوتبال از قاعده بدهی مستثنی نیست.

دادرس خاطر نشان کرد: امیدوارم که ابهامات قضیه مهم تخلف فدراسیون فوتبال، مرتفع شود تا این مساله به فوتبال کشورمان آسیب نرساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار