پیشنهاد سازمان ملل برای تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی

سازمان ملل پیش نویس طرح تشکیل دولت وحدت ملی را در لیبی ارائه داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئت مذاکره کننده سازمان ملل متحد در امور لیبی روز گذشته پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی را با هدف پایان دادن به بحران این کشور به طرفهای درگیر ارائه داد.

"برناردینو لیون،" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی در افتتاحیه دور جدید مذاکرات گروه های درگیر در بحران این کشور در شهر صخیرات مراکش گفت: این پیش نویس با هدف ایجاد یک راه حل سیاسی برای بحران لیبی تهیه شده است. وی تصریح کرد ممکن است این پیش نویس انتظارات همه را برآورده نکند، اما گام بلندی را در جهت حل سیاسی بحران لیبی بر می دارد.

در مذاکرات پیشین، طرفهای درگیر بحران لیبی موفق نشدند بر سر تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند و سازمان ملل این دور از مذاکرات را فرصتی پایانی برای حل این مسأله عنوان کرده است. قرار است نمایندگانی از طرفین درگیر در بحران لیبی برای نشست با رهبران کشورهای اروپایی و شمال آفریقا به آلمان سفر کنند و پس از آن برای ادامه مذاکرات به مراکش بازگردند.

 در حال حاضر دو دولت و دو پارلمان در لیبی وجود دارد. دولت قانونی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است پس از تصرف طرابلس، پایتخت این کشور در شهر "طبرق" در شرق این کشور مستقر شد. پیش نویس طرح سازمان ملل بر تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست یک نخست وزیر با دو معاون اجرایی در طرابلس تأکید دارد. این طرح همچنین تصریح دارد مجلس نمایندگان لیبی که در سال 2014 انتخاب شد و هم اکنون در شرق این کشور مستقر است تنها هیئت قانونگذاری در این کشور خواهد بود. همچنین طبق این طرح، شورایی متشکل از 120 نفر از اعضای پارلمان طرابلس با هدف ارائه مشاوره در لیبی ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار