سنندج؛

پیام تسلیت استاندار کردستان به مناسبت درگذشت مرحوم استاد احمد قاضی

استاندار کردستان در پیامی درگذشت ادیب و فرهیخته کُرد، احمد قاضی را به جامعه علمی و فرهنگی کشور و استان کردستان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

پیام تسلیت استاندار کردستان به مناسبت درگذشت مرحوم استاد احمد قاضیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج ؛ متن این پیام به شرح زیر است:

همه از او هستیم و به سوی او باز می گردیم
دریافت خبر درگذشت مترجم متعهد، مردم دوست و پرکار، استاد احمد قاضی باعث تاسف و تالم خاطر گردید.
آن مرحوم مغفور که از خانواده ای اصیل، فرهنگی و فرهنگ دوست بود، همواره به ایرانی و مسلمان بودن خود، افتخار می کرد و با شرکت فعال در اغلب کنفرانس های ایران شناسی، کردستان شناسی و یادواره های مرتبط با حوزه کاری خود، بهترین خدمات را به مردم سرزمینمان ایران ارائه داد.
مرحوم استان احمد قاضی علاوه بر حوزه ترجمه، کتاب ها و مقالات بسیاری به زبان کُردی و فارسی در زمینه های علمی، سیاسی و اجتماعی نیز به رشته تحریر در آورد که این فعالیت ها و خدمات ماندگار نام این استاد کُرد را در حافظه تاریخی مردم ایران و کردستان جاودان خواهد کرد.
این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی کشور و استان کردستان، همکاران، شاگردان و به ویژه خانواده معزز آن استاد گرانمایه تسلیت می گویم و علو درجات آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.

احمد قاضی روزنامه نگار، مترجم و پژوهشگر اهل مهاباد روز یکشنبه 17 خرداد به دلیل بیماری در بیمارستان آزادی تهران دارفانی را وداع گفت.

احمد قاضی سال 1315 در مهاباد به دنیا آمد و در دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی شد و از سال 1365 به مدت 20 سال سردبیری نشریه سروه را برعهده داشت.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.