رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای پایلوت شناسایی، تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت از آغاز طرح پایلوت برای شناسایی، تشخیص و درمان 2 بیماری‌ مزمن تنفسی که شیوع بیشتری در کشور دارد، خبر داد.

مهدی نجفی، رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های تشخیصی این حوزه اظهار داشت: در بحث شناسایی، تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی که شیوع بیشتری دارد، مثل آسم و بیماری‌ انسدادی مزمن ریه با نام  علمی سئوپیری، دستورالعمل‌هایی برای پزشکان آماده شده که براساس معتبر ترین دستورالعمل‌های بین‌المللی، گردآوری شده است.

وی افزود: این دستورالعمل‌ به زودی در شبکه‌های بهداشتی اولیه یعنی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

نجفی گفت: برنامه تشخیص، درمان و مراقبت‌ بیماری‌ آسم و بیماری انسداد مزمن ریه بصورت پایلوت در چند دانشگاه علوم پزشکی اجرایی می‌شود.

وی در خصوص زمان اجرایی شدن طرح پایلوت گفت: اجرای آزمایشی طرح شناسایی، تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی در تابستان امسال در چند دانشگاه علوم پزشکی منتخب، اجرایی می‌شود که این طرح حداقل دوره شش ماه تا یک ساله خواهد داشت.

نجفی از اجرای کامل این طرح در سراسر کشور، از نیمه دوم سال آینده خبر داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار