در سال گذشته:

بیش از یک تن مواد مخدر در کردستان کشف شد

فرمانده انتظامی کردستان از انجام یک هزار و 31 عملیات آلوده به مواد مخدر و کشف بیش از یک تن مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  سردار مسعود خرم‌نیا گفت: در سال گذشته بیش از یک تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است. 

وی با بیان اینکه در سال 92 یک تن و 128 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کردستان کشف و ضبط شد، افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر در سال 93 نسبت به سال قبل از آن 9 درصد کاهش داشته‌ایم.

خرم نیا گفت:در سال گذشته 752 کیلوگرم مواد جامد پیش‌ساز و مواد روانگردان شیشه در استان کشف شد که نسبت به سال قبل از آن 22 درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: در سال گذشته همچنین با تلاش ماموران انتظامی استان، 486 لیتر مواد پیش‌ساز مایع کشف شد که بیش از 820 درصد نسبت به سال 92 رشد داشت.

خرم‌نیا از دستگیری 3 هزار و 895 نفر در سال گذشته در این استان در حوزه مواد مخدر خبر دادوگفت:  148 نفر از آن قاچاقچی، یک هزار و 212 نفر توزیع‌کننده و 2 هزار و 536 نفر نگه‌دارنده بودند.

فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد:در سال گذشته یک‌ هزار و 31 مرحله عملیات در مناطق آلوده به مواد مخدر انجام شد و  80 منطقه آلوده به مواد مخدر پاکسازی شد.

خرم‌نیا ضمن اشاره به متلاشی شدن 28 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان کردستان، افزود: 58 نقطه آلوده استان برای پاکسازی شناسایی شده است.

وی به برنامه‌های نیروی انتظامی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به بخشنامه دبیرکل مبارزه با مواد مخدر، برخورد با خرده‌فروشان در اولویت کاری پلیس استان قرار گرفته و در همین راستا روزانه سه نفر در هر شهرستانی دستگیر و تحویل مراجع قانونی خواهند شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.