تبریز؛

تجلیل از نفرات برگزیده‌ جشنواره‌ سال گذشته همزمان با دومین جشنواره فرهنگی هنری "یک روز با حیدربابای شهریار"

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دومین جشنواره فرهنگی هنری "یک روز با حیدربابای شهریار" از نفرات برگزیده‌ جشنواره‌ سال گذشته تجلیل می‌شود.

تجلیل از نفرات برگزیده‌ی جشنواره‌ی سال گذشته همزمان با دومین جشنواره فرهنگی هنری به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز، محرمی اظهار داشت: برگزاری جشنواره یاد شده با محوریت منظومه‌ی "حیدربابا" که برخاسته از فرهنگ و آداب مردم آذربایجان‌دارد تنها تکریم استاد شهریار نیست بلکه تکریم فرهنگ غنی و بااصالت اسلامی، ایرانی و آذربایجانی است.

وی گفت: محور آثار خلق شده در این جشنواره، طبیعت روستای خشکناب و همچنین تصاویری از آثار تولید شده توسط هنرمندان رشته‌های مختلف با موضوع شعر حیدربابا بود  که هنرمندان در رشته‌های مختلف همچون خوشنویسی،‌ نقاشی،‌ عکس،‌ فیلم،‌ حجم، نمایش و ...  آثاری بدیع و ماندگار در این راستا خلق نمودند.

محرمی تاکید کرد: سوژه‌پردازی از مضامین ناب اشعار و همچنین حیات فرهنگی استاد شهریار توسط هنرمندان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ی فرهنگی هنری در دوره پیش و این دوره است.

براساس این گزارش دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا بیست و دوم خردادماه 94 در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد و در پای کوه حیدربابا برگزار می‌شود و شرکت در این جشنواره برای همه‌ی گروه‌های سنی و در هر سطحی آزاد است.

دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرمانداری بستان آباد، بخشداری تیکمه داش، انجمن ادبی استاد شهریار بستان آباد و سایر انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی استان برگزار می‌شود. 
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.