اصفهان؛

کمیته عالی موقوفات حوزوی در شهرستان خوانسار برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار خبر داد: دومین جلسه کمیته عالی موقوفات حوزوی به میزبانی شهرستان خوانسار برگزار شد.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: دومین جلسه کمیته عالی موقوفات حوزوی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، مشاور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مسئول موقوفات کل کشور حجت الاسلام و المسلمین شمس الدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی، مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، مدیران ادارت اوقاف و امور خیریه شهرستان ها و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی به میزبانی شهرستان خوانسار برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این جلسه اختصاص به احیاء موقوفات مربوط به حوزه های علمیه استان اصفهان داشت که با همت اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار و همکاری حوزه علمیه آیت اله علوی خوانسار در سالن اجتماعات حوزه علمیه آیت اله علوی خوانسار برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه افزود: در این جلسه در مورد احیاء موقوفات حوزوی، چالش ها و فرصت های پیشرو تبادل نظر شد و همچنین روند بروز رسانی درآمد موقوفات حوزه های علمیه نیز بررسی گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرستان خوانسار دارای 3 حوزه علمیه می باشد که مدیریت دو حوزه با استان اصفهان و یک حوزه با حوزه علمیه قم می باشند که این حوزه های علمیه با داشتن موقوفات تجاری، زارعی و... سالانه 18 میلیون تومان درآمد دارند که این مقدار ناچیزی است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا حوزه های علمیه در راستای ایجاد وقف های جدید بیش از گذشته نقش ایفا کنند تا بتوانیم با وقف های جدید همچنان پرچم اسلام را همچون گذشته برفراز قله های رفیع علم و دانش برفراشته نگه داریم.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.