کسب رتبه اول ارتباط با صنعت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه از قرارگرفتن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درفهرست 750 دانشگاه برتر دنیا در نظام رتبه بندی بین المللی لایدن خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این خبر افزود: براساس این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر میزان ارتباط با صنعت رتبه اول و از نظر مرجعیت علمی و میزان همکاری‌های بین المللی رتبه دوم را در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور دارد.

وی نظام رتبه بندی لایدن را یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی پژوهشی و وابسته به مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه لایدن در هلند عنوان کرد و افزود: برای چهارمین دوره متوالی لایدن به معرفی برترین دانشگاه‌های بین المللی جهان پرداخته است. براساس این رتبه بندی که مرجعیت و دیپلماسی علمی دو رکن اساسی آن می‌باشند، در سال 2015 ؛ لایدن 750 دانشگاه برتر جهان را شناسایی، ارزیابی و مورد رتبه بندی قرار داده است.

دکتر زرقی در ادامه گفـت: در این رتبه بندی دانشگاههای جهان بر اساس الگوریتم‌های بسیار پیشرفته نسبت به سایر روشهای رتبه بندی دانشگاههای جهان، اصول منحصراً علمی، شاخص‌های پیشرفته علم سنجی (تاثیر استنادی و همکاری علمی) و بر پایه آثار پژوهشی نمایه شده در پایگاه استنادی علوم تامسون رویترز، ارزشیابی و رتبه بندی می‌شوند.

وی افزود: در سال 2012 هیچ دانشگاهی از ایران در رتبه‌بندی لایدن حضور نداشت. در سال 2013 پنج دانشگاه کشور در این نظام رتبه بندی شدند که این تعداد در سال 2014 به 12 دانشگاه رسید و در سال 2015 میلادی نیز 13 دانشگاه ایرانی در جمع 750 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

دکتر زرقی خاطرنشان کرد: مقایسه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه بندی سال 2014 و 2015 لایدن نشان از رشد عملکرد پژوهشی دانشگاه دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار