اصفهان؛

شهرداری کاشان عضو مجمع شهرداران آسیایی شد

کاشان با قدمت 7500 سال تاریخی ترین شهر عضو مجمع شهرداران آسیایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران شهردار کاشان گفت: شهرداری کاشان به عنوان نخستین شهر خارج از مرکز استان و کلان شهر های آسیایی به دلیل ظرفیت ها، پتانسیل های بالای شهری و تاریخی به این مجمع راه یافت.

سید محمد ناظم رضوی، وی عضویت شهرداری کاشان در مجمع های بین المللی را زمینه ساز ایجاد ارتباطات صنعتی، فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: بدون تردید عضویت شهرداریدر این مجموعه رشد و پیشرفت کاشان را در تمام زمینه ها بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
 
وی ارسال نامه دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی به شهرداری کاشان و دعوت برای حضور در نشست بعدی مجمع به میزبانی شهرداری قزوین در شهریور ماه را یادآورشد و گفت:پیوستن کاشان به جمع لیگ شهرهای تاریخی جهان، برگزاری دویست و دومین نشست اکو و حضور شبکه انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها از جمله اقدامات شهرداری کاشان در راستای تقویت و توسعه دیپلماسی شهری کاشان است.

به گفته وی،برگزاری هفته فرهنگی گردشگری کاشان با عنوان "کاشان مهمان تهران" درراستای معرفی جاذبه های گردشگری منطقه فرهنگی، تاریخی کاشان در نیمه دوم سال از دیگر فعالیت های شهرداری کاشان است که از 20 تا 27 خردادماه در باغ ملی گیاه شناسی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.
 
شهردار کاشان در ادامه پیشنهاد تشکیل مجمع شهرداران آسیایی در اجلاس سال 2007 مجمع پارلمان‌های آسیایی در تهران تو سط شهردار تهران را خاطرنشان کرد و گفت:این پشنهاد از سوی روسای پارلمان‌های آسیایی مورد استقبال قرار گرفت و در بیانیه پایانی اجلاس بر ضرورت عملی آن تاکید شد.

ناظم رضوی برگزاری موفقیت آمیز نخستین اجلاس شهرداران آسیایی با ابتکار عمل شهردار تهران و حمایت مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی (APA) در آبان ماه سال 1387 (نوامبر 2008میلادی) در محل برگزاری همایش های بین المللی برج میلاد را تاکید کرد و گفت: این اجلاس با شرکت 160 نفر از مقامات شامل 44 شهردار از 33 کشور آسیایی و برخی دیگر از شهرهای دوست و خواهر خوانده تهران و هیات‌هایی ازنمایندگان سازمان‌های بین‌المللی (سازمان ملل متحد، اروپا، اکو، آ سه آن اوراسیا، اتحادیه شمال آفریقا) برگزار شد.

وی در پایان اظهارداشت: در حال حاضر این مجمع 92 عضو دارد که با پیوستن کاشان به آن تعداد شهرهای عضو به عدد93 رسید و می توان گفت که کاشان تاریخی ترین شهر عضو مجمع با قدمت 7500 سال می باشد.
 
 انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.