محسن رضایی:

موج غیرسیاسی انقلاب اسلامی موثرتر از موج سیاسی آن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه تاثیر موج غیرسیاسی انقلاب اسلامی بیشتر از موج سیاسی آن است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین کنفرانس بین‌المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی که امروز (پنج‌شنبه 21 خرداد) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با ارائه الگوی سیاسی جدید هم از لحاظ اندیشه و هم از لحاظ عمل به مبارزه با قدرت‌های بین‌المللی پرداخت، در آن زمان ایران عزیز ما در چهارراه قدرت و در مرز منافع بین‌المللی واقع شده و آثار انقلاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی قابل مشاهده بود. 

وی در ادامه با اشاره به حاکمیت دوقطبی دنیا افزود: اندیشه انقلاب، دو قطب به وجود آمده غرب و شرق یعنی لیبرالیسم و مارکسیسم را به مبارزه طلبید، ولی با گذشت زمان این دو قطب یعنی آمریکا و شوروی به باج دادن به هم روی آورده و حتی این نظام دوقطبی در تقسیم‌بندی جهان تعامل کردند تا اینکه انقلاب اسلامی همه برنامه‌های غرب و شرق را به چالش کشیده و توانست سیاست بین‌المللی را تحت تاثیر خود قرار دهد.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تاثیر انقلاب اسلامی در دنیا به خصوص فلسطین اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی صحنه‌های تقسیم قدرت را با زلزله‌هایی مواجه کرد که نمونه آن احیای فلسطین مرده و تبدیل شعارهای وطنی آنها به شعارهای اعتقادی یعنی الله اکبر بود.
 
رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست مردم و دین را در کنار هم قرار دهد، اظهار داشت: در غرب تصوری وحشت‌آمیز از دین وجود داشت و جمهوری اسلامی با شرکت روحانیون در انتخابات، این علامت سوال و وحشت را از ذهن مردم دنیا پاک کر.

به گفته رضایی، عدالت اسلامی از کوچه و خیابانها تا راس قدرت‌ها ادامه دارد، ولی امروزه ما متاسفانه نتوانستیم این امر را آنطور که باید و شاید به جهان القا کنیم. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما دارای دو موج سیاسی و غیر سیاسی بود، تصریح کرد: موج غیرسیاسی انقلاب اسلامی ما همان اقتصاد، شهرسازی، نظام بروکراتیک و فرهنگ ماست که سقف آن توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است همچنین در مقابل، موج سیاسی انقلاب اسلامی ما توانست تا 70 الی 80 درصد در منطقه موثر باشد اما موج غیرسیاسی انقلاب که تاثیر آن برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی از موج سیاسی هم بیشتر است، هنوز آنطور که باید و شاید همپای موج سیاسی پیشرفتی نداشته است. 

رضایی در ادامه با بیان اینکه تلاش‌های بسیار رهبر انقلاب و برخی نیروها دز زمینه موثر واقع شدن موج غیرسیاسی انقلاب اسلامی کاملا قابل مشاهده است، تاکید کرد: برای اینکه ما بتوانیم این موج دوم را احیا کنیم بهتر است به ارزش‌های انقلاب که مبنای آن مردم و دین بوده برگردیم. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به آیات قرآنی اشاره کرد و افزود: طبق آیه قرآن، تفاوتی بین دین و فطرت مردم نیست و اگر این‌ دو کنار هم باشند معجزه بزرگی به وجود می آید، ما این کار را در انقلاب اسلامی انجام دادیم و امروزه می‌بایست در احیای موج دوم  انقلاب اسلامی یعنی احیای اقتصاد، فرهنگ، معماری و شهرسازی نیز تلاش کنیم چرا که با این کار تاثیر بیشتری را خواهیم دید. 
 
رضایی در پایان با اشاره به جنبش ضد وال‌استریت چند سال اخیر تاکید کرد: جنبش این قشر فقط پابرهنگان را شامل نمی‌شد و جنبش‌های ضد وال‌استریتی خواستار آن بودند که مردم دیده شوند،  این نشان می‌دهد که امروزه فقط دین است که می‌تواند کاری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محسن رضایی ، انقلاب ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار