طرح پیشنهادی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب که هم‌اکنون به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده، بر روی میز کاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی قرار گرفت.

جواد محقق، معاون شعر و ادبیات داستانی در خصوص برنامه‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگو با خبرنگار ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب هم‌اکنون به عنوان یک طرح پیشنهادی در دستور کار بنیاد شعر و ادبیات داستانی قرار گرفته تا فرصتی مناسب برای قرارگیری آسان و راحت مخاطبان تخصصی کتاب‌های ادبی ایجاد کرده و حضور افراد متفرقه در فضای در نظر گرفته شده برای نمایش این آثار را کاهش دهد.

وی افزود: هم‌اکنون بنیاد شعر و ادبیات داستانی طرح برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب‌های ادبی را به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه داده تا با همکاری این معاونت اقدام به برگزاری این نمایشگاه کند.

معاون بنیاد شعر و ادبیات داستانی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب‌های ادبی فرصت مناسبی را در اختیار مخاطبان این کتاب‌ها قرار می‌دهد تا اگر نتوانسته‌اند آثار مورد نظرشان را از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تهیه‌کنند و بتوانند این آثار را در زمانی و با آرامش در مکانی مناسب خریداری کرده و دسترسی خوبی به هر آنچه در حوزه‌ی آثار ادبی منتشر شده داشته باشند.

محقق ادامه داد: به نظر می‌رسد که اگر ما بتوانیم در کنار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کم‌کم به سمت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب برویم، علاقمندان بتوانند در فرصتی کوتاه در جریان آثار منتشر شده قرار بگیرند و با این کار کمکی به بازار عرضه و تقاضای کتاب‌های ادبی بکنند.

وی با تأکید بر اینکه مخاطبان آثار ادبی از جدیدترین خوانندگان کتاب به جلسات می‌آیند، خاطرنشان کرد: اگر این گروه بتوانند در فضای بهتر و آرامتری به تهیه‌ی آثار مورد نظر خود بپردازند اتفاقات بهتری در عرصه‌ی نشر می‌افتد.

گفتنی است که هنوز زمان دقیقی برای برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب‌های ادبی تعیین نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار