طلایی در گفت و گوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد:

شورایاری ها زبان گویای مردم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورایاری‌ها چشم بینای شورای شهر و زبان گویای مردم هستند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورایاری 354 محله شهر تهران اظهار کرد: پس از این انتخابات دفاتر و اسناد شورایاری هر محله را تحویل می‌دهیم  و آنها می‌توانند به طور جدی تر از روزهای آینده وظایف خود را در برابر اساس‌نامه دنبال کنند.

طلایی با اشاره به اهمیت شورایاری‌ها گفت: ما در تلاش هستیم با اصلاح اساس‌نامه نسبت به افزایش وظایف شواریاری‌ها اقدام کنیم وامیدواریم این اطلاعات در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم کمک کند.

وی افزود:حوزه نظارت شورایاری‌ها بعنوان چشم‌ بینایی شورای شهر تهران است و آنها باید بتوانند در محلات خودشان حداکثر اختیار را برای نظارت بر فعالیت مدیران شهری داشته باشند همچنین
حوزه عمل شورایاری‌ها نباید محدود به شهرداری باشد بلکه برای نظارت بر تمام دستگاه‌ها جهت ارتباط با مردم استفاده می‌شوند.

وی گفت: شورایاری‌ها در دسترس‌ترین نماینگان مردم در محلات هستند و می‌توانند نسبت به نیاز سنجی‌های گوناگون مردم در بخش های فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و هنری اقدام کنند و از طریق دستگاه های مسئول این نیازها را برطرف سازند.

طلایی افزود:مرحله سوم اقدامات شورایاری‌ها، امر پیگیری مطالبات مردم است و شورایاری‌ها بعنوان مردم حق دارند از دستگاه  اجرای سوال کنند  تا بتوانند مشکلات شهری را برطرف کنند و این اقدامات چشم‌اندازی از برنامه های شورایاری‌های دوره چهارم است.

رئیس شورایاری‌ها گفت: شخصا هر هفته از شورایاری‌ یک محله  به صورت نیم روز بازدید انجام می دهم و  نشست‌هایی میدانی با شورایاری‌ محلات و مردم جهت رفع مشکلات مردمی در مساجد خواهم داشت.

وی در پایان تصریح کرد: در نظر داریم هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مسئولیت چند شورایاری محلات را بر عهده بگیرد و بر کار آنها نظارت داشته باشد تا این حضور باعث فعال‌تر شدن شورایاری‌های شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار