خادمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فعالیت دکل‌های ایرانی نباید تعطیل شود / توان داخلی قربانی شرکت‌های خارجی

مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به اینکه وزارت نفت معتقد است هم اکنون پروژه‌های در دست اجرا کمتر شده است گفت: پس چرا فعالیت شرکت‌های توانمند را تعطیل کرده و به سراغ شرکت‌های خارجی رفته است.

هدایت‌‌الله خادمی مدیرعامل شرکت ملی حفاری شمال در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه چرا فعالیت این شرکت در پروژه‌های نفتی کم‌رنگ‌تر شده است گفت: شرکت نفت معتقد است هم اکنون پروژه‌های در دست اجرا کمتر شده به خاطر همین، فعالیت برخی از شرکت‌های فعال را محدود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر پروژه‌ها کمتر شده است چرا نیروهای خارجی را از صحنه فعالیت بیرون نکرده‌اند به نظر بنده کار شرکت ملی نفت منطقی نیست.

خادمی با اشاره به اینکه فعالیت دکل ایرانی نباید تعطیل شود اظهار داشت: به هر حال این موضوع برای شرکت حفاری شمال اتفاق افتاده است و به همین منظور جلسه‌ای با اعضای کمیسیون انرژی مجلس و وزیر نفت و اعضای شرکت نفت 10 روز گذشته برگزار شده و این موضوع در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در این جلسه مشکلات موجود ارائه شده و دستور داده شده است که دکل‌های شرکت حفاری شمال در پروژه‌های نفتی کشور به کار گرفته شود.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهار داشت: در حال حاضر حفاری شمال بزرگترین دارنده دکل‌های ایرانی با سه دستگاه حفاری جکاپ یا پایدار مدیریت فناوری ساخت و حفاری نیمه شناور در منطقه خاورمیانه است که توانسته با تسلط کامل در آب‌های عمیق، عملیات حفاری را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های شرکت حفاری هم اکنون راکد مانده است گفت: ما منتظر تعیین تکلیف از سوی مسئولان هستیم به طوری که این شرکت پنج ماه گذشته قراردادی را به مناطق نفت‌خیز جنوب منعقد کرده و در آنجا دستگاه خشکی مشغول فعالیت هستند به طوری که پنج ماه است که روی لوکیشن باقی مانده ولی دستور شروع کار جدید به آنها داده نشده است.

خادمی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را پیگیری کردیم و قرار شد که با شرکت حفاری شمال مثل شرکت‌های خارجی رفتار نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار